Trewish
Velkoadmirál sithské flotily
Pro některé z vás, kterým to pořád hlava nebere proč je chunk vysoký 256 bloků a ne 16 bloků, když vám F3 ukazuje i "chunky" na Y souřadnici, jsem si dovolil sepsat menší vysvětlení.
Za prvé, každý z nás se setkal s chybějícím chunkem. Pro představu, zde je obrázek. Kdyby byl chunk vysoký jen 16 bloků, tak je tam jen díra hluboká jen 16 bloků, ale nám tu chybí celý sloupec světa.
Teď si říkáte proč tomu tak je. Hned se k tomu dostanu, ale jen se podíváme kdy došlo ke změně chunků.
Bylo to s příchodem minecraftu 1.2.1 (konkrétně snapshot 12w07a), který změnil výšku chunku (a dosavadního limitu pro stavění) ze 128 bloků na 256 bloků. Ale by to nezpůsobilo větší lagy při renderování, tak byl předělán celý formát generování a renderování chunků na tzv. Anvil formát. Ten přinesl rozdělení chunku na 16 sekcí, které jsou označovány za "Render Chunks", ale já dále budu používat slovo segment, aby nedošlo ke zbytečnému zmatku při dvou označeních chunků.
Tyto segmenty byly vytvořeny, aby se zrychlilo renderování krajiny a zároveň se zmenšila velikost světů (potřebným místem v paměti). Pokud je totiž segment prázdný (bez bloků a entit), tak se nevykresluje a ani neukládá. Dříve se totiž vykreslovaly jako 16*16*16 bloků s ID 0.
Doufám, že vám toto vysvětlení stačí. V případě nejasností pište soukromou zprávu.
Za prvé, každý z nás se setkal s chybějícím chunkem. Pro představu, zde je obrázek. Kdyby byl chunk vysoký jen 16 bloků, tak je tam jen díra hluboká jen 16 bloků, ale nám tu chybí celý sloupec světa.
Teď si říkáte proč tomu tak je. Hned se k tomu dostanu, ale jen se podíváme kdy došlo ke změně chunků.
Bylo to s příchodem minecraftu 1.2.1 (konkrétně snapshot 12w07a), který změnil výšku chunku (a dosavadního limitu pro stavění) ze 128 bloků na 256 bloků. Ale by to nezpůsobilo větší lagy při renderování, tak byl předělán celý formát generování a renderování chunků na tzv. Anvil formát. Ten přinesl rozdělení chunku na 16 sekcí, které jsou označovány za "Render Chunks", ale já dále budu používat slovo segment, aby nedošlo ke zbytečnému zmatku při dvou označeních chunků.
Tyto segmenty byly vytvořeny, aby se zrychlilo renderování krajiny a zároveň se zmenšila velikost světů (potřebným místem v paměti). Pokud je totiž segment prázdný (bez bloků a entit), tak se nevykresluje a ani neukládá. Dříve se totiž vykreslovaly jako 16*16*16 bloků s ID 0.
Doufám, že vám toto vysvětlení stačí. V případě nejasností pište soukromou zprávu.