• Řešení problémů, diskuze a jiné problémy přesunuty na Discord
    Fórum již není tak aktivní jako dříve, a tak jsme přesunuli skoro veškerou aktivitu na náš Discord. Může se tedy stát, že zde nedostaneš odpověď a budeš zcela ignorován. Discord invite link: Odkaz
Status
Uzamknuto, nelze přidávat odpovědi.

MrWakeCZ

Majitel
Majitel
Jak tomu pokaždé bývá, s každou verzí sepisuji česky novinky pro všechny hráče. Aby se každý aspoň něco dozvěděl o nové verzi, když neumí anglicky! :emoji_slight_smile:

Toto téma je jednou měsíčně updatovaný do finálního vydání verze 1.13. Zatím vychází pouze snapshoty, finální verze zatím nebyla stanovená.

Hlavní název: ???
Datum výdání: Zatím pouze snapshoty

Upozorňuji předem, že se jedná HLAVNĚ o technický update. Pro hráče to z 99% nepřinese nic nového, spíš vyladění Minecraftu samotného, pár vylepšení pro MapMakery a samozřejmě opravy a přípravy na budoucí 1.14.

Upozornění 2: Jelikož se jedná hlavně o úpravy příkazů, bude většina věcí zkrácená, taky aby byly pochopitané. Nebudu tedy uvádět 90 typů jednoho příkazu, když to stejně využije 1% hráčů.


Bylo přidáno
Fullscreen Resolution
  • V nastavení grafiky bylo přidán posuvník pro změnu rozlišení textur.
Data packs
  • Fungují stejně jako resource packy avšak "Data packs" jsou kompaktnější.
  • Jedná se o .zip soubor, který může obsahovat samotný resource pack, loot tables soubory, advancementy, funkce, struktury a (v pozdější fázi) i vlastní recepty.
  • Co tím chci říct? Prostě to, že do teď, když jsme chtěli hrát nějakou Custom Mapu s command blocky, museli jsme si vše manuálně stahovat - resource pack, mapu popřípadě advancementy. Data packs jak jsem psal, umožňují vše zabalit do jednoho souboru. Prakticky si to stáhneš jako DLC/Addon.
  • Lze používat jak pro Singleplayer tak i pro servery, samozřejmě lze mít aktivovaných víc data packů najednou a tím zcela změnit Minecraft (funkčně pro mapu/server).
Příkazy
  • Nově jsou všechny Vanilla příkazy barevné podle typů požadavku, pravděpodobně pokuď to dovolí Spigot budou i v pozdější fázi i plugin příkazy barevné.
  • Chyby se nyní přímo ukazují v chatu a nespouští příkazy.
Specifické příkazy
  • /data
    • Nový příkaz, který dovolí hráči (co na to má práva), získávat informace o entitách, blocích nebo NBT datech.
    • Jedná se o spojení starých příkazů /blockadata a /entitydata
  • /datapack
    • Příkaz na ovládání již zmíněných Data packů.
    • Prakticky se jedná o správu načtených datapacků, jelikož s tímto příkazem si můžete jakýkoliv nahraný data pack zcela vypnout/zapnout nebo změnit řazení při načítání světa/serveru.
    • Přklady:
      • /datapack enable <name> -> Aktivuje zvolený datapack
      • /datapack disable <name> -> Deaktivuje zvolený datapack
      • /datapack <name> first -> Nastaví aby zvolený Data pack se načítal jako první...
      • A další...
Víc druhů trapdoorů, tlačítek atd..
  • Konečně Mojang přidal různé variace již zmíněných trapdoorů, tlačítek a pressure platů.
  • trapdoor.jpg
Změny oproti předchozí verzi
Library
  • Základní knihovna byla updatovaná na LWJGL 3, což je hlavně přínosem pro MacOS/Linux hráče, jelikož Minecraft je rychlejší (skoro 2x víc FPS) a optimalizovanější. A hlavně opravuje hromady chyb, které byly v Minecraftu několik let (mohu za sebe potvrdit). Pro Windows hráče to nic nemění...
Nový resource pack
  • S verzí 1.13 (nebo 1.14) se z velké části změní základní Minecraft resource pack. Některé bloky jsou kompletně předělány nebo hoodně pozměněny. No stačí se podívat...
  • Testovací verze se dá stáhnout z oficiálních stránek Minecraftu: https://minecraft.net/en-us/article/try-new-minecraft-java-textures
  • DO1oV9PXUAAYxYt.jpg
    DP5FzIWXUAEPUUl.jpg
    DP5GkNLWkAATSg6.jpg
    textura4.jpg
    textura1.jpg
Změna načítacího textu
  • Nyní se při načítání světa ukazuje text - Preparing spawn area
Mobové
  • Horse (kůň)
    • Model koně byl z části předělá, vypadá trošku tedy jinak.
Příkazy
  • Všechny příkazy jsou nyní skoro 2x rychlejší, jelikož jsou zcela předělány.
  • Příkazy jsou nyní Case-Sensitive, to znamená, že př. /scoreboard ObJeCtIvEs ... -> ti nebude fungovat!
Funkce
  • Funkce jsou nyní načítány do paměti, při startu nebo /reload příkazu. Tím je tedy MapMaker upozorněn rovnou, že tam má někde chybu a né až když to spustí. :emoji_smiley:
Item Framy a tlačíka
  • Jdou nově pokládat z jakékoliv strany na bloky.
  • Item Frame vydává redstone signál, pokuď v něm bude nějaký item.
Specifické příkazy
  • /advancement
    • Byl odebrán příkaz /advancement test v kvůli novému příkazu /data
  • /clear
    • Příkaz byl změněn z /clear [<target>] [<item>] [<data>] [<count>] [<nbt>] na /clear [<target>] [<item>] [<count>]
  • /clone
    • Byl také předělán. Víc info na ofiko Wiki.
  • /defaultgamemode a /gamemode
    • Pozor! Nyní tyto příkazy již neakceptují číselné ID Gamemode.
    • /gamemode 2 -> se stává /gamemode adventure nebo /gamemode adv
  • /difficulty
    • To samé co u Gamemode /difficulty 2, již nebude fungovat pouze /difficulty normal atd.
  • /effect
    • Tento příkaz byl také změněn...
      • /effect <entity> <effect> je nyní /effect give <entity> <effect>
      • /effect <entity> clear je nyní /effect clear <entity> [<effect>]
    • Nově také nelze dávat efekty Ender drakovi.
    • Pokud máš na sobě silnější efekt př. Weakness 2, tak nemůžeš dostat 1
  • /enchant
    • Tento příkaz byl zcela odebrán kvůli příkazu /modifyitem (není uveřejněn).
  • /entitydata
    • Byl také zcela odebrán kvůli příkazu /data
  • /execute
    • Tento příkaz byl zcela předělán... uvádět si ho ale nebudeme. Víc info na ofiko wiki.
  • /experience
    • Tento příkaz získal alias, tedy když napíšeš /xp provede se /experience příkaz.
    • Byl také předělán a rozdělen na tři části. Víc info na ofiko wiki.
  • /function
    • Příkaz předělán a nyní má lepší integraci s /execute
  • /gamerule
    • Již nyní neakceptuje vlastní "gamerule". (? xD)
  • /kill
    • Již nyní vyžaduje target, tedy nelze již zabíjet něco, co neexistuje.
  • /stats
    • Tento příkaz byl zcela odebrán a nyní je součástí příkazu /execute
  • /stopsound
    • Nyní podporuje * -> tedy příkaz /stopsound * -> vypne veškeré zvuky.
  • /toggledownfall
    • Byl kompletně odebrán kvůli stížnostem hráčů, že stejně začalo do pár minut pršet znova.
    • Nyní ho plnohodnotně nahrazuje příkaz /weather
  • /tp
    • Je nyní alias k příkazu /teleport
Shrnutí
Jak vidíte, bylo toho změněno z příkazů hodně a to jsem vypsal jenom ty nejhlavnější, což dělá 1/3 všech změn. Byly také hlavně předělány argumenty (tedy to co příkazy přijímají jako volitelnou část). Rozhodl jsem se to nevypisovat, jelikož je toho OPRAVDU HODNĚ a příjde zcela zbytečné. Pokuď tedy někdo dělá mapy určitě si to najde sám! :emoji_slight_smile:

Samozřejmě veškeré světy a mapy jsou kompletně nekompatibilní s verzí 1.13, kvůli (jak vidíš) velmi zásadním změnám v struktůře světa a samotných příkazech.

Zdroje
 
Naposledny upraveno:

CandoušY_

Aktivní člen
Nu,kůň - tlustá bestye,ty textury se mi už vůbec nelíbí,myslím že se Mojang splet :C Budu používat stálé textury (Doufám že to pujde stáhnout)
 

NeonCreeperCZE

氖N E O N氖
Bych to měl zaktualizovat :emoji_smiley: je to asi 2 měsíce starý...
Možeš. Převeď tu 1.14 do toho a máš to.. Nebo se podívej do tvého příspěvku s 1.14.. Udělej CTRL+C, CTRL+V a máš to :D. A dodej věci co jsou nyní nové.. A přidej i datum kdy se chystají ten update (pravděpodobně) uveřejnit. To je Q2 2018 (1. duben - 30. červen) ale já myslím že nejsi blbý :D
 
Status
Uzamknuto, nelze přidávat odpovědi.
Top