Carbon
TYVOE PSOJEDY
Tato slohová práce byla vytvořena k šestému výročí předchůdce města Los Quartos - ke Quartziriusu, společně s k výročí největšímu Los Quartos, jež bylo založeno 17.1.2017.
Dále tato slohová práce pojednává o statusu měst na serveru v CZ/SK scéně společně s kontroverzemi které provázely hráče i samotnou CM během mojí hlavní doby hraní na survivalu.
Osoby kterým děkuji budou ponechány v anonymitě jelikož ony samy ví, o kom mluvím.
Článek obsahuje 20023 znaků i s mezerami, a obsahuje také vulgarismy, kterými ale není zamýšleno nikoho urazit.
Nikdo ale není nucen téma celé číst jelikož je dlouhé, a taky protože si většina hráčů již nepamatuje tyto události. Přeji příjemné čtení.
Dále budu referovat k "nejmenovanému survival serveru" jako k CC, jelikož to byla jeho zkratka. Nemá to nic společného s CraftCoinem.
Leden, 2014.
Je těsně po vánocích a koupil jsem si na CC survival na tři měsíce VIP, abych mohl machrovat nad svými kamarády, mít fly a silkspawnery. V té době jsem se svými pěti kamarády přišel k nápadu, že by nebylo špatné postavit městečko pro celý server (na tom survivalu hrálo přibližně 40 lidí denně.) Prvním problémem bylo sehnat lidi, což ovšem ale nebylo nic náročného. Druhým problémem bylo nalézt místo, kde by jsme mohli to městečko vystavět.
Naštěstí jsem žil ve své "vile" kterou jsem si vystavěl na pobřeží v poušti u moře, blízko mesa biomu. Poté, co jsme se ustanovili, že by jsme mohli stavět tam, přišel problém třetí. Jak město pojmenovat? Vymýšleli jsme přibližně tři dny, jak by jsme mohli městečko pojmenovat. No, tři dny uběhly a přišlo mi na jazyk slovo quartz. Proč zrovna quartz? Jelikož jsem z něho měl postavenou svojí "vilu", která sice nebyla nějak úhledná, ale práci zvládla. Dobře, ustanovili jsme se na tom, že název města bude začínat se jménem Quartz. Problémem bylo vymyslet konec jména, který jsem ukradl z dalšího nejmenovaného serveru (který stále funguje, a proto nemohu vypsat jeho jméno), který měl warp s názvem Mauricius. Quartz + Mauricius = Quartzirius. A tak vznikl název.
Únor, 2014.
Prošlo vysvědčení a dali jsme se s kamarády okamžitě do výstavby. Řekli jsme si, že budeme stavět modern - ale v té době nám pojem modern nic neříkal a tak jsme prostě stavěli obrovský baráky z quartzu, tvrdili jsme že je to modern.
Poté přišla infrastruktura a nenapadlo nás nic lepšího než udělat kamenné cesty s glowstonem skrz celé město. V té době se i o naše město začali zajímat i helpeři s hráči, kteří nám pak pomohli, a společně jsme vystavěli "komunitní" městečko pro všechny.
Velikonoce 2014.
Uběhly dva měsíce od výstavby, město mělo dokonce i svojí iron golem farmu a obchody. Jelikož byly velikonoce, tak tradičně jako každý větší svátek byl na serveru build event o tématickou stavbu, v tomto případě k velikonocím.
Kamarádi se usmysleli že si svojí věc na velikonoce postaví sotva 250m od města (město mělo tak 150x150), a uspěli na druhém místě.. což je dobře i špatně. Co je na tom dobře? No, přál jsem jim to. Co je s tím špatně?
Oni sice byli na druhým místě, ale vypadalo to takhle.
Listopad, 2014.
Tato menší část je velmi důležitá. Došlo totiž k jednomu ze zásadních seznámení, jež ucelilo pak budoucnost jak Quartziriusu, tak Los Quartos. V této době jsem přibližně potkal hráče Tobik2222 - v té době málo hrající osoba neměla příliš mnoho času hrát MC - ale i přes to jsme se seznámili. Obdivoval jsem jeho velké, pěkné a inovativní stavby, a dokonce jsem si zakoupil místnost v jeho velkém hotelu. V té době mi bylo jasno, že kdyby jsem chtěl něco postavit, určitě ho zkontaktuji a dohodneme se na něčem.
Prosinec, 2015.
Do této doby se nic velkého nestalo. Vše běželo jak má, stále jsem si kupoval VIP na CC, a život byl v pohodě. Ale byl tu jeden problém. S jedním z mých oblíbenějších kamarádů jsme chtěli hrát prison, ale server, na kterém jsme hráli, žádný prison neměl. Tak jsme začali hledat na Czech-Craftu, na jaký server by jsme mohli jít. Mnoho serverů jsme nechali opodál ale jeden server uchytil náš pohled. You guessed it, byla to CraftMania. Tak jsme šli na CM hrát prison.
Tryhardili jsme ho fakt hodně, kamarád mi dokonce posílal peníze co grindil aby jsem mohl rankupovat. Poznal jsem na prisonu dost fajn lidí, které jsem ale pak opustil a museli jsme se znovu seznámit později. Dodnes stále nevím, kolik lidí jsem tam poznal a které jsem ještě nezkontaktoval. Hráli jsme půlku prosince, a pak jsme zas hrát přestali, protože nás zase chytil survival na CC.
Březen, 2016.
Tento měsíc se stalo hodně věcí. Server dostal wipe a přešlo se na verzi 1.9. Spawn byl takticky položen uprostřed moře ale to nezabránilo mému pro gamer move; odplavat dva kilometry od spawnu, kde úplnou náhodou byla poušť, vystavět
město a udělat železniční trať ke spawnu, aby byl co největší přísun hráčů. V této době ale bohužel se rozmohly DDoS útoky a CC nebyl žádnou vyjímkou. Dokonce mi jednou někdo ukradl účet, ale naštěstí nebyla napáchána velká škoda, a účet mi byl navrácen zpět. S narůstajícím počtem útoků ale bohužel klesal počet hráčů. Přibližně kolem této doby byla poslední CC verze Quartziriusu která byla svým stylem poté spirituálním způsobem přenesena později na CM.
Květen, 2016.
V tuto dobu jsme se s jedním builderem na CC a s Tobikem dohodli, že by jsme mohli postavit něco jako "Fallout Shelter", protože v té době jsem se přibližně začal dívat na Agraelovu let's play sérii z Falloutu 4. Musím říct, že dodnes
to je nejvíc úhledný projekt na kterém jsem se podílel pokud nepočítáme LQ. Projekt proběhl úspěšně v funkčními vault dveřmi, redstone osvětlením, a okolním zničeným městem, které bylo velmi detailní díky pomoci buildera. Projekt byl spíše na přehlídku, ale pak jsem se tam s Tobikem nastěhoval.
Červen, 2016.
Přichází temná doba pro mě i moje kamarády. První ránou bylo to, že CC zkrachoval. Prostě majitel se přestal zajímat o server a už do něj nikdy peníze nedal. První tři dny jsme si na Skypu říkali, že se to do týdne nahodí. Pak ovšem přišel jeden z helperů kterého jsem neměl v oblibě ale co jsem měl dělat.. a ten nám řekl, že majitel CC se rozhodl nadále nefinancovat server - už v té době na něj neměl vůbec čas. Tak kamarádka navrhla, že by jsme mohli jít na jiný survival server... a tady začíná stěžejní bod ve kterém se propojuje moje CC realita s CM. CM byla tehdy čerstvě po přechodu na 1.9, a i přes to, že se snížil počet lidí, tak na serveru hrálo kolem 700-900 lidí. Kamarádka mě ale bohužel zotročila, a po tom co jsem jí půl měsíce sloužil jsem se rozhodl zdrhnout a jít si po svém. S Tobikem jsme udělali v této době také event loďky, jež byl první na survivalu utilizující packed ice a lodě, a ano, já jsem byl první kdo tento systém na survivalu vymyslel a nechal zpracovat Tobikem, takže než začnete tvrdit, že jste byli první, tak si přečtěte toto.
Červenec, 2016.
Jelikož jsem měl doslova úplný hovno tak jsem se rozhodl jít na žebračinu a otročinu. Objevila se ale nabídka, kterou jsem nemohl odmítnout. Hráč Mafuss v té době vlastnil relativně velké město s hodně VIP hráči. Bylo mi nabídnuto že když budu těžit a budu odevzdávat 70% toho co jsem vytěžil, tak budu moct bydlet v jednom levnějším domě. Nabídku jsem okamžitě vzal. V té době jsem také začal obchodovat s ostatními hráči a při prodeji předmětů na book and quill jsem poznal Pavouka.
Pavouk je další, velmi důležitá osoba v dění LQ. Přibližně na konci července jsem se rozhodl udělat s kamarády co zbyli z CC město Quartzirius, ve kterém bydlelo v součtu asi tak 10 lidí. Byla to poslední iterace Quartziriusu před tím, než obecně design měst které jsem dělal přešel permanentní změnou, která už v mé myslí nelze navrátit do primitivních časů.
Srpen, 2016.
V této době se seznamuji dle mě s jednou z nejvíce kontroverzních osob které kdy vstoupily na CM. V té době ještě pod nickem Dark_TV, iCobaltZz_ byl, ačkoli to občas nerad přiznávám, jednou z věcí která pohnula s plány LQ. Protože díky Pavoukovi, který vlastnil město Pavoučí ráj, ve kterém bydlel tehdy ještě admin patule. Co ovšem uchvátilo mé, tehdy relativně primitivní myšlení, byla lodní doprava, kterou Pavouk provozoval po řece která se vinula skrz celý Pavoučí ráj, poté mi ukázal kostel, ve kterém uznával jakéhosi Jaroslava Štěpánka (pro ty, co netuší, což jsou asi všichni - Pavouk má extrémní enthusiasmus pro autobusovou dopravu po Praze a Jaroslav Štěpánek je jeho nejoblíbenější dopravce), který mě nijak šíleně svým vzhledem neuchvátil, ale líbil se mi koncept jeho dopravy. Poté ještě Dark_TV a jeho lodní doprava s jmény reálných měst a vesnic, u kterých v reálu žije, a navrátila se mi vzpomínka na tehdy již opuštěný Quartzirius.
Prázdniny 2016 - věci, u kterých si nepamatuju už měsíc
Taky jsem během své existence v Mafussově městě poznal lidi jako byl Grandpa_salami a leiqi, kteří byli velmi přátelští a neměli problém pomoct nebo i finančně přispět - leiqi mi v té době prodal elytru o 75% zlevněnou z původních 10M.
Prosinec, 2016.
Přibližně kolem 10. prosince mě už konečně dožene moje duševní prázdnota z nepřítomnosti nějakého města, které jsem v této době nevlastnil už přibližně 4 měsíce (Quartzirius byl selhání a nepracovalo se na něm měsíc od výstavby) a došel jsem k závěru, že už je potřeba abych něco takového udělal. Ovšem jsem si řekl že už nemůžu použít zastaralý design stylu propojení náhodných domů cestami. (Smutné je, že dodnes jsou všechny města na CM tímto stylem, i přes to, že jsem před 3 lety udělal mnohem lepší design, je to něco jako když v Polsku najdete zemljanku - vůbec se to do dnešní doby nehodí ale i přes to to existuje) Proto jsem přišel s designem co se bohužel dodnes nechytl. Místo stupidních cest z náhodných materiálů jsem se rozhodl pro šílenej finanční risk a použil jsem formálně Pavoukův a Darkův design - s tím, že jsem vyměnil vodu za led. A tak vznikly silnice - packed ice měl tvořit silnici, a chodníky byly ze stone slabů, aby se eliminovaly jakékoliv pokusy o ježdění s "auty" na chodnících. Proč jsem se rozhodl udělat město touto zjevně extrémní, pravděpodobně i naprosto finančně nevýhodnou cestou? Jelikož CM byla v té době ještě relativně obrovská, chtěl jsem sám pro sebe udělat nějaké jméno aby se do veřejné mysli uvedlo, čeho jsem schopný a že nejsem jen další náhodný hráč. Uběhne půl měsíce a spojuji se s Pavoukem, Tobikem, a Lajfem (nebude vysvětleno - nepamatuji si podmínky seznámení) a společně vymýšlíme název. Tobik příjde ale s názvem odvozeným od města Los Santos - nacházející se v GTA V. A nápad to špatný nebyl, jelikož Quartzirius už v té době byl relativně zastaralý název. Proto jsme si nechali "Los" a přiřadili jsme k tomu znova Quartz - a tak vznikl název Los Quartos. Uběhne týden a výstavby jsou s dnešním poměrem v naprosto extrémním tempu - půlka LQ byla dokončena ani ne za pět dní a dokonce byla stanovena autobusová doprava společně s linkami, ve kterých byl sice chaos, ale bylo to naprosto legendární. Bohužel přišel 24. prosinec a s tím i výroční téma CM, ve kterém bylo bohužel oznámeno, že 12.1 bude wipe Survivalu. S tím si ale tehdy nikdo z nás nedělal těžkou hlavu, a užívali jsme si survival který jsme měli dokud to šlo. Díky tomuto LQ jsem přišel k lidem jako byl Majnery, kteří pak vykonávali službu "builderů" pro LQ.
11. ledna, 2017
Přišel den před "soudným dnem" a rozhodli jsme se s ostatními začít bourat. Bouráni byla velká zábava a pak jsme házeli tnt které stejně nevybuchovaly na město.
Celý rok 2017.
Tenhle měsíc se dle mě svým největším produktem zapsal do jedný z největších komunitních věcí co se stala v celý CZ/SK scéně, a můžete si tvrdit co chcete. Přišel patnáctý leden a s tím přišla i reska Los Quartos. Ti, co tu hrají maximálně rok, asi nemají žádné tušení, o čem mluvím, a budou se mi snažit counter-argumentovat v tom co jsem právě řekl. Vysvětlím vám to asi následovně - tohle LQ, byla ta největší věc rozlohou co kdy na CM byla, pravděpodobně výjma Menclikova Cornwallu
(který ale nebyl obydlen hráči tak moc jako LQ), s velikostí přibližně 2km * 2km, a více jak 50 obyvateli. Také LQ bylo nejvíce inovativním hráčským městem v celé CZ/SK komunitě - zaprvé, mělo svůj vlastní resource pack, na kterém se stále z neznámých důvodů občas dodnes dělá, mělo dopravní značení, mělo autobusové zastávky, autobusové tarify, mělo smysluplnou infrastrukturu, pravidla pro lidi co měli více jak 80IQ a stavby, které dokázali překonat jen buildeři a lidi s velkými
zkušenostmi ve stavení, a že těch moc nebylo, protože jsem je často bral do LQ aby ukázali své umění. LQ mělo hodně kontaktů na ostatní lidi a bylo v plánu propojit všechny města která byla ochotná se modernizovat po vodě a po ledě (bylo to navrženo finančně tak, že pokud je něco přes moře, tak loď [v případě LQ spíše silniční vozidlo] vjede na moře a pak poblíž daného města vyjede na povrch pomocí pistonů znova na silnici. Bohužel těchto měst moc nebylo a přidaly se pouze dvě,
Pavoukův Pavoučí ráj, který byl vystavěn na vodě, a Darkovo Palomino Creek - do kterého se postavil kilometr a půl dlouhý most který byl pak se spory které ho provázely mezi mnou a Darkem zbourán.)
LQ v té době mělo i svojí policii která nefungovala jako policie, spíše jako okrasa, protože jsem ty pokuty spíše vybíral sám a Pavouk je vybíral také. Los Quartos také "má na vině" jeho vedlejší efekt - hráč Skripper se rozhodl udělat prakticky kopii LQ s horšími stavbami a měl v něm své "kidy" - největší rivalita roků 2017 a 2018. V té době v konfliktech jsem poznal hráče jako byl 2004viktor (dnes Cesium) a hráče kimuri, kteří byli trochu více padlí na hlavu, ale vzal jsem je, jelikož je Skripper okrádal bez jejich vědomí, na co poté přišli. Tak jsme rozgriefili Skripperovi spawn v jeho městě za pomocí end crystalů, když měl Viktor tehdy ještě práva - netuším teď, kdo ten ban za to schytal, ale byla to zábava, i přes to, že to nebylo povolené. Los Quartos bylo velmi prosperující město. Možná až i pohádkově. Ale ne na příliš dlouho, protože se stalo takovým indikátorem v té době umírající komunity CM. A ne, nemá to na svědomí můj ban za 10 mutes ani moje chování. Prostě se MC začal rozpadat a s tím i CM a zároveň s tím začalo umírat i LQ. V té době taky CM začala měnit hostingy jak ponožky a to že se to hodně lagovalo tomu také příliš nepomohlo. V té době také začalo mizet docela velké množství i těch lidí co jsem znal, a LQ bylo na zbourání, jelikož z původních přibližně 50 lidí co tam žilo, zůstalo cca 12 aktivních. Tak jsme se rozhodli LQ uzavřít, a začali jsme bourat stavby po lidech co přestali hrát. Bylo to relativně devastující pro nás všechny, protože nám bylo až líto ničit stavby, ve kterých dříve žili hráči se kterými jsme se normálně bavili.
Nezařazená doba - někdy mezi 2017 a 2018.
CM prochází dalším wipem a s tím krok zpět na warez, který hlavně neměl vůbec být s krokem "vpřed" protože jinak by CM byla celkem v pohodě. Po nějaké delší době dělám LQ v doufání, že se chytne.
No, nedá se říct že by se chytlo, ale nedá se říct, že by bylo katastrofální. Počet obyvatel asi 15. Dokonce jsme udělali volby které by zvolily politické strany zajímající se o survival (ten nápad mi pak asi o týden později "zkopíroval" omgmen a udělal to globální na celou cm, třeba to byla ale jen extrémně nechutná náhoda) a účast byla celkem vysoká. Vyhrála teda moje strana, na druhém místě byla strana hráče annonymous. Po tom, co omgmen udělal ty volby ale vše šlo do Psojed (true legends remember) a ohled se zaměřil na globální volby, které se pak po třech měsících taky zapomněly.
Leden + Únor 2018.
LQ se velikostí zregulovalo o polovinu a odložila se permanentně severní část města, která měla být otevřená v prosinci, nejpozději v březnu.
Obecně, celá CM upadla. Minihry se už nehrály tolik, jako se hrály dříve. Ani ostatní servery vyloženě neprosperovaly. Dokonce creative už byl tak prázdnej, že nebyl potřeba druhej.
Je únor a vlastně už si říkám že LQ nemá cenu. A proto ho dočasně ukončuji a čekám dokud se počet hráčů nestabilizuje/nezvýší a nebude tolik potíží.
Začátek prázdnin 2018 až současná doba
A... tady to jde... řekněme že do sraček, lépe to říct nemohu a upřímnost neuškodí (snad). Wake se rozhodl pro krok který sám pak po krátké době navrátil krokem zpět (haha got it?) a dal CM na origa, což.. naprosto zrušilo jakékoliv šance, že by jsem nějaké nové LQ mohl udělat, i přes to že byl wipe, protože řekněme že počet hráčů na poměr CM byl... silně katastrofální.
Absolutně už netuším kdy to bylo - mám pocit že půlka prázdnin - když Wake vrátil warez na CM. Společně jsme se s Darkem, Viktorem, a Pavoukem pustili do výstavby nového LQ.. které NIKDO z vás neviděl, protože se nikdy neotevřelo.
Toto LQ mělo potenciál být nejlepším LQ, ale nikdy nedošlo k dokončení. Všechno plánování, co jsme dělali, nakonec šlo do kytek. Dnes zbytky toho LQ nikde nenajdete protože bylo celé zbouráno a nahrazeno drift dráhou.
Bohužel od té doby, co byly všechny ty wipy a bylo ode mě odebráno moje vlastní LQ, lidi co jsem znal, i ta zábava kterou jsem měl. Tohle nemá být pomluva CM, ale spíš retrospektiva, kde CM byla, je, a možná i bude.
Můžu jenom zatím říct, že již dlouhou dobu vyčekávám 1.15 survival, protože ekonomika na aktuálním je naprosto v prdeli a survival si již dlouho zaslouží nový update. Podle toho, jak bude vypadat 1.15 survival, možná povstane LQ z mrtvých.
Jak jsem prohlásil na začátku, nebudu sem vypisovat osoby, kterým děkuji, protože zaprvé nekončím, a zadruhé oni sami dobře ví o tom, o kom mluvím. Věřím, že jich moc není, ale pokud ještě někteří o kterých nevím žijí, tak je zdravím.
Jediné poděkování které bych tu měl by bylo pro Waka a to, že stále udržuje CM při životě ačkoliv, a to si nebudeme nalhávat, byla na lepších místech.
V tomto tématu nebude zahrnuta moje kontroverzní existence na serveru WarfareMC, jelikož jsem tam byl, zažil jsem, dobrý, ale už nikdy víc. Nic proti Václavovi, věřím, že je to v pohodě člověk, jenom má nějaké traumatické následky a myslí si, že od něj všichni kopírují. Takovej menší Babiš no.
Také předpokládám že nikdo z vás nepřečetl všechno a upřímně, ani se vám nedivím. Ale ti, co to přečetli celý, tak u mě máte velkej respekt.
Předem se omlouvám za chyby v textu a upozorňuji, že tohle textový monstrum neobsahuje úplně všechno co se kdy odehrálo.
Dále tato slohová práce pojednává o statusu měst na serveru v CZ/SK scéně společně s kontroverzemi které provázely hráče i samotnou CM během mojí hlavní doby hraní na survivalu.
Osoby kterým děkuji budou ponechány v anonymitě jelikož ony samy ví, o kom mluvím.
Článek obsahuje 20023 znaků i s mezerami, a obsahuje také vulgarismy, kterými ale není zamýšleno nikoho urazit.
Nikdo ale není nucen téma celé číst jelikož je dlouhé, a taky protože si většina hráčů již nepamatuje tyto události. Přeji příjemné čtení.
Dále budu referovat k "nejmenovanému survival serveru" jako k CC, jelikož to byla jeho zkratka. Nemá to nic společného s CraftCoinem.
Leden, 2014.
Je těsně po vánocích a koupil jsem si na CC survival na tři měsíce VIP, abych mohl machrovat nad svými kamarády, mít fly a silkspawnery. V té době jsem se svými pěti kamarády přišel k nápadu, že by nebylo špatné postavit městečko pro celý server (na tom survivalu hrálo přibližně 40 lidí denně.) Prvním problémem bylo sehnat lidi, což ovšem ale nebylo nic náročného. Druhým problémem bylo nalézt místo, kde by jsme mohli to městečko vystavět.
Naštěstí jsem žil ve své "vile" kterou jsem si vystavěl na pobřeží v poušti u moře, blízko mesa biomu. Poté, co jsme se ustanovili, že by jsme mohli stavět tam, přišel problém třetí. Jak město pojmenovat? Vymýšleli jsme přibližně tři dny, jak by jsme mohli městečko pojmenovat. No, tři dny uběhly a přišlo mi na jazyk slovo quartz. Proč zrovna quartz? Jelikož jsem z něho měl postavenou svojí "vilu", která sice nebyla nějak úhledná, ale práci zvládla. Dobře, ustanovili jsme se na tom, že název města bude začínat se jménem Quartz. Problémem bylo vymyslet konec jména, který jsem ukradl z dalšího nejmenovaného serveru (který stále funguje, a proto nemohu vypsat jeho jméno), který měl warp s názvem Mauricius. Quartz + Mauricius = Quartzirius. A tak vznikl název.
Únor, 2014.
Prošlo vysvědčení a dali jsme se s kamarády okamžitě do výstavby. Řekli jsme si, že budeme stavět modern - ale v té době nám pojem modern nic neříkal a tak jsme prostě stavěli obrovský baráky z quartzu, tvrdili jsme že je to modern.
Poté přišla infrastruktura a nenapadlo nás nic lepšího než udělat kamenné cesty s glowstonem skrz celé město. V té době se i o naše město začali zajímat i helpeři s hráči, kteří nám pak pomohli, a společně jsme vystavěli "komunitní" městečko pro všechny.
Velikonoce 2014.
Uběhly dva měsíce od výstavby, město mělo dokonce i svojí iron golem farmu a obchody. Jelikož byly velikonoce, tak tradičně jako každý větší svátek byl na serveru build event o tématickou stavbu, v tomto případě k velikonocím.
Kamarádi se usmysleli že si svojí věc na velikonoce postaví sotva 250m od města (město mělo tak 150x150), a uspěli na druhém místě.. což je dobře i špatně. Co je na tom dobře? No, přál jsem jim to. Co je s tím špatně?
Oni sice byli na druhým místě, ale vypadalo to takhle.
Listopad, 2014.
Tato menší část je velmi důležitá. Došlo totiž k jednomu ze zásadních seznámení, jež ucelilo pak budoucnost jak Quartziriusu, tak Los Quartos. V této době jsem přibližně potkal hráče Tobik2222 - v té době málo hrající osoba neměla příliš mnoho času hrát MC - ale i přes to jsme se seznámili. Obdivoval jsem jeho velké, pěkné a inovativní stavby, a dokonce jsem si zakoupil místnost v jeho velkém hotelu. V té době mi bylo jasno, že kdyby jsem chtěl něco postavit, určitě ho zkontaktuji a dohodneme se na něčem.
Prosinec, 2015.
Do této doby se nic velkého nestalo. Vše běželo jak má, stále jsem si kupoval VIP na CC, a život byl v pohodě. Ale byl tu jeden problém. S jedním z mých oblíbenějších kamarádů jsme chtěli hrát prison, ale server, na kterém jsme hráli, žádný prison neměl. Tak jsme začali hledat na Czech-Craftu, na jaký server by jsme mohli jít. Mnoho serverů jsme nechali opodál ale jeden server uchytil náš pohled. You guessed it, byla to CraftMania. Tak jsme šli na CM hrát prison.
Tryhardili jsme ho fakt hodně, kamarád mi dokonce posílal peníze co grindil aby jsem mohl rankupovat. Poznal jsem na prisonu dost fajn lidí, které jsem ale pak opustil a museli jsme se znovu seznámit později. Dodnes stále nevím, kolik lidí jsem tam poznal a které jsem ještě nezkontaktoval. Hráli jsme půlku prosince, a pak jsme zas hrát přestali, protože nás zase chytil survival na CC.
Březen, 2016.
Tento měsíc se stalo hodně věcí. Server dostal wipe a přešlo se na verzi 1.9. Spawn byl takticky položen uprostřed moře ale to nezabránilo mému pro gamer move; odplavat dva kilometry od spawnu, kde úplnou náhodou byla poušť, vystavět
město a udělat železniční trať ke spawnu, aby byl co největší přísun hráčů. V této době ale bohužel se rozmohly DDoS útoky a CC nebyl žádnou vyjímkou. Dokonce mi jednou někdo ukradl účet, ale naštěstí nebyla napáchána velká škoda, a účet mi byl navrácen zpět. S narůstajícím počtem útoků ale bohužel klesal počet hráčů. Přibližně kolem této doby byla poslední CC verze Quartziriusu která byla svým stylem poté spirituálním způsobem přenesena později na CM.
Květen, 2016.
V tuto dobu jsme se s jedním builderem na CC a s Tobikem dohodli, že by jsme mohli postavit něco jako "Fallout Shelter", protože v té době jsem se přibližně začal dívat na Agraelovu let's play sérii z Falloutu 4. Musím říct, že dodnes
to je nejvíc úhledný projekt na kterém jsem se podílel pokud nepočítáme LQ. Projekt proběhl úspěšně v funkčními vault dveřmi, redstone osvětlením, a okolním zničeným městem, které bylo velmi detailní díky pomoci buildera. Projekt byl spíše na přehlídku, ale pak jsem se tam s Tobikem nastěhoval.
Červen, 2016.
Přichází temná doba pro mě i moje kamarády. První ránou bylo to, že CC zkrachoval. Prostě majitel se přestal zajímat o server a už do něj nikdy peníze nedal. První tři dny jsme si na Skypu říkali, že se to do týdne nahodí. Pak ovšem přišel jeden z helperů kterého jsem neměl v oblibě ale co jsem měl dělat.. a ten nám řekl, že majitel CC se rozhodl nadále nefinancovat server - už v té době na něj neměl vůbec čas. Tak kamarádka navrhla, že by jsme mohli jít na jiný survival server... a tady začíná stěžejní bod ve kterém se propojuje moje CC realita s CM. CM byla tehdy čerstvě po přechodu na 1.9, a i přes to, že se snížil počet lidí, tak na serveru hrálo kolem 700-900 lidí. Kamarádka mě ale bohužel zotročila, a po tom co jsem jí půl měsíce sloužil jsem se rozhodl zdrhnout a jít si po svém. S Tobikem jsme udělali v této době také event loďky, jež byl první na survivalu utilizující packed ice a lodě, a ano, já jsem byl první kdo tento systém na survivalu vymyslel a nechal zpracovat Tobikem, takže než začnete tvrdit, že jste byli první, tak si přečtěte toto.
Červenec, 2016.
Jelikož jsem měl doslova úplný hovno tak jsem se rozhodl jít na žebračinu a otročinu. Objevila se ale nabídka, kterou jsem nemohl odmítnout. Hráč Mafuss v té době vlastnil relativně velké město s hodně VIP hráči. Bylo mi nabídnuto že když budu těžit a budu odevzdávat 70% toho co jsem vytěžil, tak budu moct bydlet v jednom levnějším domě. Nabídku jsem okamžitě vzal. V té době jsem také začal obchodovat s ostatními hráči a při prodeji předmětů na book and quill jsem poznal Pavouka.
Pavouk je další, velmi důležitá osoba v dění LQ. Přibližně na konci července jsem se rozhodl udělat s kamarády co zbyli z CC město Quartzirius, ve kterém bydlelo v součtu asi tak 10 lidí. Byla to poslední iterace Quartziriusu před tím, než obecně design měst které jsem dělal přešel permanentní změnou, která už v mé myslí nelze navrátit do primitivních časů.
Srpen, 2016.
V této době se seznamuji dle mě s jednou z nejvíce kontroverzních osob které kdy vstoupily na CM. V té době ještě pod nickem Dark_TV, iCobaltZz_ byl, ačkoli to občas nerad přiznávám, jednou z věcí která pohnula s plány LQ. Protože díky Pavoukovi, který vlastnil město Pavoučí ráj, ve kterém bydlel tehdy ještě admin patule. Co ovšem uchvátilo mé, tehdy relativně primitivní myšlení, byla lodní doprava, kterou Pavouk provozoval po řece která se vinula skrz celý Pavoučí ráj, poté mi ukázal kostel, ve kterém uznával jakéhosi Jaroslava Štěpánka (pro ty, co netuší, což jsou asi všichni - Pavouk má extrémní enthusiasmus pro autobusovou dopravu po Praze a Jaroslav Štěpánek je jeho nejoblíbenější dopravce), který mě nijak šíleně svým vzhledem neuchvátil, ale líbil se mi koncept jeho dopravy. Poté ještě Dark_TV a jeho lodní doprava s jmény reálných měst a vesnic, u kterých v reálu žije, a navrátila se mi vzpomínka na tehdy již opuštěný Quartzirius.
Prázdniny 2016 - věci, u kterých si nepamatuju už měsíc
Taky jsem během své existence v Mafussově městě poznal lidi jako byl Grandpa_salami a leiqi, kteří byli velmi přátelští a neměli problém pomoct nebo i finančně přispět - leiqi mi v té době prodal elytru o 75% zlevněnou z původních 10M.
Prosinec, 2016.
Přibližně kolem 10. prosince mě už konečně dožene moje duševní prázdnota z nepřítomnosti nějakého města, které jsem v této době nevlastnil už přibližně 4 měsíce (Quartzirius byl selhání a nepracovalo se na něm měsíc od výstavby) a došel jsem k závěru, že už je potřeba abych něco takového udělal. Ovšem jsem si řekl že už nemůžu použít zastaralý design stylu propojení náhodných domů cestami. (Smutné je, že dodnes jsou všechny města na CM tímto stylem, i přes to, že jsem před 3 lety udělal mnohem lepší design, je to něco jako když v Polsku najdete zemljanku - vůbec se to do dnešní doby nehodí ale i přes to to existuje) Proto jsem přišel s designem co se bohužel dodnes nechytl. Místo stupidních cest z náhodných materiálů jsem se rozhodl pro šílenej finanční risk a použil jsem formálně Pavoukův a Darkův design - s tím, že jsem vyměnil vodu za led. A tak vznikly silnice - packed ice měl tvořit silnici, a chodníky byly ze stone slabů, aby se eliminovaly jakékoliv pokusy o ježdění s "auty" na chodnících. Proč jsem se rozhodl udělat město touto zjevně extrémní, pravděpodobně i naprosto finančně nevýhodnou cestou? Jelikož CM byla v té době ještě relativně obrovská, chtěl jsem sám pro sebe udělat nějaké jméno aby se do veřejné mysli uvedlo, čeho jsem schopný a že nejsem jen další náhodný hráč. Uběhne půl měsíce a spojuji se s Pavoukem, Tobikem, a Lajfem (nebude vysvětleno - nepamatuji si podmínky seznámení) a společně vymýšlíme název. Tobik příjde ale s názvem odvozeným od města Los Santos - nacházející se v GTA V. A nápad to špatný nebyl, jelikož Quartzirius už v té době byl relativně zastaralý název. Proto jsme si nechali "Los" a přiřadili jsme k tomu znova Quartz - a tak vznikl název Los Quartos. Uběhne týden a výstavby jsou s dnešním poměrem v naprosto extrémním tempu - půlka LQ byla dokončena ani ne za pět dní a dokonce byla stanovena autobusová doprava společně s linkami, ve kterých byl sice chaos, ale bylo to naprosto legendární. Bohužel přišel 24. prosinec a s tím i výroční téma CM, ve kterém bylo bohužel oznámeno, že 12.1 bude wipe Survivalu. S tím si ale tehdy nikdo z nás nedělal těžkou hlavu, a užívali jsme si survival který jsme měli dokud to šlo. Díky tomuto LQ jsem přišel k lidem jako byl Majnery, kteří pak vykonávali službu "builderů" pro LQ.
11. ledna, 2017
Přišel den před "soudným dnem" a rozhodli jsme se s ostatními začít bourat. Bouráni byla velká zábava a pak jsme házeli tnt které stejně nevybuchovaly na město.
Celý rok 2017.
Tenhle měsíc se dle mě svým největším produktem zapsal do jedný z největších komunitních věcí co se stala v celý CZ/SK scéně, a můžete si tvrdit co chcete. Přišel patnáctý leden a s tím přišla i reska Los Quartos. Ti, co tu hrají maximálně rok, asi nemají žádné tušení, o čem mluvím, a budou se mi snažit counter-argumentovat v tom co jsem právě řekl. Vysvětlím vám to asi následovně - tohle LQ, byla ta největší věc rozlohou co kdy na CM byla, pravděpodobně výjma Menclikova Cornwallu
(který ale nebyl obydlen hráči tak moc jako LQ), s velikostí přibližně 2km * 2km, a více jak 50 obyvateli. Také LQ bylo nejvíce inovativním hráčským městem v celé CZ/SK komunitě - zaprvé, mělo svůj vlastní resource pack, na kterém se stále z neznámých důvodů občas dodnes dělá, mělo dopravní značení, mělo autobusové zastávky, autobusové tarify, mělo smysluplnou infrastrukturu, pravidla pro lidi co měli více jak 80IQ a stavby, které dokázali překonat jen buildeři a lidi s velkými
zkušenostmi ve stavení, a že těch moc nebylo, protože jsem je často bral do LQ aby ukázali své umění. LQ mělo hodně kontaktů na ostatní lidi a bylo v plánu propojit všechny města která byla ochotná se modernizovat po vodě a po ledě (bylo to navrženo finančně tak, že pokud je něco přes moře, tak loď [v případě LQ spíše silniční vozidlo] vjede na moře a pak poblíž daného města vyjede na povrch pomocí pistonů znova na silnici. Bohužel těchto měst moc nebylo a přidaly se pouze dvě,
Pavoukův Pavoučí ráj, který byl vystavěn na vodě, a Darkovo Palomino Creek - do kterého se postavil kilometr a půl dlouhý most který byl pak se spory které ho provázely mezi mnou a Darkem zbourán.)
LQ v té době mělo i svojí policii která nefungovala jako policie, spíše jako okrasa, protože jsem ty pokuty spíše vybíral sám a Pavouk je vybíral také. Los Quartos také "má na vině" jeho vedlejší efekt - hráč Skripper se rozhodl udělat prakticky kopii LQ s horšími stavbami a měl v něm své "kidy" - největší rivalita roků 2017 a 2018. V té době v konfliktech jsem poznal hráče jako byl 2004viktor (dnes Cesium) a hráče kimuri, kteří byli trochu více padlí na hlavu, ale vzal jsem je, jelikož je Skripper okrádal bez jejich vědomí, na co poté přišli. Tak jsme rozgriefili Skripperovi spawn v jeho městě za pomocí end crystalů, když měl Viktor tehdy ještě práva - netuším teď, kdo ten ban za to schytal, ale byla to zábava, i přes to, že to nebylo povolené. Los Quartos bylo velmi prosperující město. Možná až i pohádkově. Ale ne na příliš dlouho, protože se stalo takovým indikátorem v té době umírající komunity CM. A ne, nemá to na svědomí můj ban za 10 mutes ani moje chování. Prostě se MC začal rozpadat a s tím i CM a zároveň s tím začalo umírat i LQ. V té době taky CM začala měnit hostingy jak ponožky a to že se to hodně lagovalo tomu také příliš nepomohlo. V té době také začalo mizet docela velké množství i těch lidí co jsem znal, a LQ bylo na zbourání, jelikož z původních přibližně 50 lidí co tam žilo, zůstalo cca 12 aktivních. Tak jsme se rozhodli LQ uzavřít, a začali jsme bourat stavby po lidech co přestali hrát. Bylo to relativně devastující pro nás všechny, protože nám bylo až líto ničit stavby, ve kterých dříve žili hráči se kterými jsme se normálně bavili.
Nezařazená doba - někdy mezi 2017 a 2018.
CM prochází dalším wipem a s tím krok zpět na warez, který hlavně neměl vůbec být s krokem "vpřed" protože jinak by CM byla celkem v pohodě. Po nějaké delší době dělám LQ v doufání, že se chytne.
No, nedá se říct že by se chytlo, ale nedá se říct, že by bylo katastrofální. Počet obyvatel asi 15. Dokonce jsme udělali volby které by zvolily politické strany zajímající se o survival (ten nápad mi pak asi o týden později "zkopíroval" omgmen a udělal to globální na celou cm, třeba to byla ale jen extrémně nechutná náhoda) a účast byla celkem vysoká. Vyhrála teda moje strana, na druhém místě byla strana hráče annonymous. Po tom, co omgmen udělal ty volby ale vše šlo do Psojed (true legends remember) a ohled se zaměřil na globální volby, které se pak po třech měsících taky zapomněly.
Leden + Únor 2018.
LQ se velikostí zregulovalo o polovinu a odložila se permanentně severní část města, která měla být otevřená v prosinci, nejpozději v březnu.
Obecně, celá CM upadla. Minihry se už nehrály tolik, jako se hrály dříve. Ani ostatní servery vyloženě neprosperovaly. Dokonce creative už byl tak prázdnej, že nebyl potřeba druhej.
Je únor a vlastně už si říkám že LQ nemá cenu. A proto ho dočasně ukončuji a čekám dokud se počet hráčů nestabilizuje/nezvýší a nebude tolik potíží.
Začátek prázdnin 2018 až současná doba
A... tady to jde... řekněme že do sraček, lépe to říct nemohu a upřímnost neuškodí (snad). Wake se rozhodl pro krok který sám pak po krátké době navrátil krokem zpět (haha got it?) a dal CM na origa, což.. naprosto zrušilo jakékoliv šance, že by jsem nějaké nové LQ mohl udělat, i přes to že byl wipe, protože řekněme že počet hráčů na poměr CM byl... silně katastrofální.
Absolutně už netuším kdy to bylo - mám pocit že půlka prázdnin - když Wake vrátil warez na CM. Společně jsme se s Darkem, Viktorem, a Pavoukem pustili do výstavby nového LQ.. které NIKDO z vás neviděl, protože se nikdy neotevřelo.
Toto LQ mělo potenciál být nejlepším LQ, ale nikdy nedošlo k dokončení. Všechno plánování, co jsme dělali, nakonec šlo do kytek. Dnes zbytky toho LQ nikde nenajdete protože bylo celé zbouráno a nahrazeno drift dráhou.
Bohužel od té doby, co byly všechny ty wipy a bylo ode mě odebráno moje vlastní LQ, lidi co jsem znal, i ta zábava kterou jsem měl. Tohle nemá být pomluva CM, ale spíš retrospektiva, kde CM byla, je, a možná i bude.
Můžu jenom zatím říct, že již dlouhou dobu vyčekávám 1.15 survival, protože ekonomika na aktuálním je naprosto v prdeli a survival si již dlouho zaslouží nový update. Podle toho, jak bude vypadat 1.15 survival, možná povstane LQ z mrtvých.
Jak jsem prohlásil na začátku, nebudu sem vypisovat osoby, kterým děkuji, protože zaprvé nekončím, a zadruhé oni sami dobře ví o tom, o kom mluvím. Věřím, že jich moc není, ale pokud ještě někteří o kterých nevím žijí, tak je zdravím.
Jediné poděkování které bych tu měl by bylo pro Waka a to, že stále udržuje CM při životě ačkoliv, a to si nebudeme nalhávat, byla na lepších místech.
V tomto tématu nebude zahrnuta moje kontroverzní existence na serveru WarfareMC, jelikož jsem tam byl, zažil jsem, dobrý, ale už nikdy víc. Nic proti Václavovi, věřím, že je to v pohodě člověk, jenom má nějaké traumatické následky a myslí si, že od něj všichni kopírují. Takovej menší Babiš no.
Také předpokládám že nikdo z vás nepřečetl všechno a upřímně, ani se vám nedivím. Ale ti, co to přečetli celý, tak u mě máte velkej respekt.
Předem se omlouvám za chyby v textu a upozorňuji, že tohle textový monstrum neobsahuje úplně všechno co se kdy odehrálo.