Jak všichni víme snapshoty již nějaký pátek vycházejí, včera 26.9.2016 proběhl poslední den Mineconu, kde Mojang ukázal o čem bude nová verze Minecraftu 1.11.
Hlavní název: Exploration Update
Datum vydání: 14.11.2016
Bylo přidáno
Spawn Eggs
- Wither Skeleton, Mule, Skeleton Horse, Zombie Horse, Donkey, Elder Guardian, Stray, Husk, Zombie Villager
- doWeatherCycle - povoluje/zakazuje automatickou změnu počasí ve světě. Defaultně: povoleno
- maxEntityCramming - povoluje/zakazuje bugovat se do sebe entity v 1x1 (tedy jeden blok).
- Znamená to to, že když bude hodnota nastavená na 5, bude maximální počet entit na bloku 5. Jakákoliv další entita, zemře.
- Spit - Efekt plivání lamy.
- Totem - Efekt při kterém ti přes obrazovku přejede totem. (viz. Totem of Undying)
- Mojang si uvědomil, že orientace v Endu při hledání End City někdy drhne. Proto se random na skoro každém ostrově generuje portál do středu Endu (k drakovi).
- Obrovský dungeon generovaný v základním světě.
- Generuje se pouze v Dark Oak biomu.
- Pomocí Treasure map se dá najít rychleji.
- Jedná se údajně o 2. konec Minecraftu, je to přirovnávané k zabití draka, jelikož se jedná o velmi těžký dungeon.
- Uvnitř se nachází nové Entity tzv. Illagers - Evoker + Vindicator
-
- Jedná se o nové mapy, které se dají získat od Cartographer Villager (nový villager + prodává mapy s dungeony)
- Treasure map obsahuje pouze polohy všech dungeonu + monumentů pod vodou ve světe!
-
- Nové enchanty pro hráče co staví mapy.
- Nedají se najít v normálním světě.
- Curse of Binding - Pokud si hráč nástroj/brnení s tímto enchantem nasadí, nemůže ho sundat, pouze při smrti.
- Curse of Vanishing - Pokud hráč zemře a bude mít nástroj/brnení s tímto enchantem, item po smrti zmizí.
- Dropují je Shulkerové v Endu a dají se použít k vytváření Shulker Boxu.
-
- Dropuje ho Evolker v Woodland Mansion
- Předchází smrti hráče - př. pokud hráč drží v ruce tento totem, bouchne vedle hráče Creeper a odstřelí hráče. Hráč dopadne a totem se aktivuje, dá hráči Regeneration a Absorbtion = hráč přežije. Následně totem zmizí.
- Údajně jedna z nejtěžších věcí co kdy byla přidaná do Minecraftu, jelikož tento totem při aktivaci obletí obličej hráče (obrazovku).
-
-
- Převzatý z Minecraft Pocket Edition
- Jedná se o blok, který detekuje změnu bloku, na který je napojený = vydává redstone signál. Př. pokud vyroste meloun, aktivuje redstone signál.
-
- Jedna z nejlepších věcí v novém Minecraftu!
- Jedná se jakoby o batoh, funguje na podobném principu.
- Dá se vycraftit z Shulker Shell + Chestka.
- Při otevření má animaci jako Shulker, když střílí.
- Dají se do něj ukládat itemy/bloky.
- Dá se rozbít a přenést (Itemy v něm nevypadnou, zůstanou tam).
- Dá se napojit na Redstone signál.
- Nelze dát Shulker Box do Shulker Boxu!
- Dá se obarvit pomocí barviva.
-
- Nový druh Villagera, je oblečen stejně jako Librarian do bílé barvy.
- Prodává pouze Treasure maps!
- Evoker
- Nachází se v Woodland Mansion
- Spawnuje Vexs (čaruje)
- Dropuje Totem of Undying
- Když čaruje zvedá ruce!
-
-
- Vindicator
- Nachází se v Woodland Mansion
- Utočí vždy se sekerou
-
- Spawnuje (čaruje) je Evoker
- Podobají se duchům
- Zčervenají pokud začnou utočit
- Vždy utočí s mečem
- Mohou procházet bloky
-
- Nový druh přátelského moba!
- Může být osedlaný a lze na ní jezdit
- Stejně jako kůň (Mule) může mít na sobě chestku.
- Když utočí - plive!
- Nemají rádi Wolves (Psy)
- Jejich sedlo se dá obarvit podle vlny.
-
- Dá se používat k vyhledávání dungeonů, dolů, monumentů atd.
- Použití: /locale EndCity
Resource packs
- Jelikož byly upraveny modely, tak resource packy na verzi 1.11 musí mít ID 3 v pack.mcmeta
- Jakékoliv starší resource packy, tedy nejsou kompatibilní s verzí 1.11
- Všechny názvy jsou nyní malými písmeny. Tzn. v příkazech, né v menu.
- Na ukázku jsou některé bloky a entity níže v tabulce. Kompletní tabulku změn názvů najdeš na: http://minecraft.gamepedia.com/1.11
{tbody}
{tr=bcolor:#e6e6e6|@x15}
{td=center|@x15}Starý název{/td}
{td=center|@x15}Nový název{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=@x15}AreaEffectCloud{/td}
{td=@x15}area_effect_cloud{/td}
{/tr}
{tr}
{td}ArmorStand{/td}
{td}armor_stand{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=@x15}Cauldron{/td}
{td=@x15}brewing_stand{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=@x15}CaveSpider{/td}
{td=@x15}cave_spider{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=@x15}MinecartChest{/td}
{td=@x15}chest_minecart{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=@x15}Control{/td}
{td=@x15}command_block{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=@x15}MinecartCommandBlock{/td}
{td=@x15}commandblock_minecart{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=@x15}DLDetector{/td}
{td=@x15}daylight_detector{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=@x15}Trap{/td}
{td=@x15}dispenser{/td}
{/tr}
{/tbody}
[/xtable]
Chat
- Odeslání zprávy v chatu nyní může být dlouhé až 256 znaků. Doposud to bylo max. 100!
- Zprávy odesílané do chatu s varováním, tedy default zprávy př. "Můžeš spát pouze v noci", "Nelze spát, poblíž jsou monstra", se nyní ukazuje nad inventářem v Action baru.
- Každý hráč na 1.9+ si určitě všiml, jak často musí papat, aby si doplnil Hunger bar. S příchodem 1.11, se vše změní a již to tolik "nežere". Všechny hodnoty byly prakticky 2-3x zmenšeny.
{tbody}
{tr=bcolor:#dedede|@x15}
{td=center|@x15}Akce{/td}
{td=center|@x15} Stará hodnota{/td}
{td=center|@x15} Nová hodnota{/td}
{td=center|@x15} Jednotka{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=center|@x15}Skrčení/Plížení{/td}
{td=center|@x15} 0.005{/td}
{td=center|@x15}Nic{/td}
{td=center|@x15}ze metr{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=center|@x15}Chození{/td}
{td=center|@x15} 0.01{/td}
{td=center|@x15}Nic{/td}
{td=center|@x15}za metr{/td}
{/tr}
{tr}
{td=center}Plavání{/td}
{td=center} 0.015{/td}
{td=center}0.01{/td}
{td=center}za metr{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=center|@x15}Níčení bloků{/td}
{td=center|@x15} 0.025{/td}
{td=center|@x15}0.005{/td}
{td=center|@x15}za zníčený blok{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=center|@x15}Skákání{/td}
{td=center|@x15}0.2{/td}
{td=center|@x15}0.05{/td}
{td=center|@x15}za skok{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=center|@x15}Útok na entitu{/td}
{td=center|@x15}0.3{/td}
{td=center|@x15}0.1{/td}
{td=center|@x15}za útok{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=center|@x15}Úder, který jsi schytal{/td}
{td=center|@x15}0.3{/td}
{td=center|@x15}0.1{/td}
{td=center|@x15}za úder{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=center|@x15}Skákání při běhu{/td}
{td=center|@x15}0.8{/td}
{td=center|@x15}0.2{/td}
{td=center|@x15} za skok{/td}
{/tr}
{tr=@x15}
{td=center|@x15}Healing{/td}
{td=center|@x15}0.4{/td}
{td=center|@x15}0.6{/td}
{td=center|@x15}za 1/2 HP{/td}
{/tr}
{/tbody}
[/xtable]
Palivo do pecí
- Nově se dá v peci pálit více věcí - Vlna, koberec, prut, dvěře, myska, loď
- Nyní chrání až 100% hráče.
- Zombie bez zbraně nedají žádné damage hráči, pokud se hráč chrání štítem.
- Výbuch Creepera nedá žádné damage, pokdu se hráč chrání štítem.
- Hráč nedostane ani Wither efekt, pokud se chrání.
- Hořící zombie nemůže zapálit hráče, pokud se chrání.
- Písečné Villager vesnice jsou nyní již generované z Sandstounu místo Cobblestounu.
- Spawnovací vajíčka jsou seřazeny abecedně v Creative inventáři.
- Šípy mají Critical tag, tzn. že mohou při zásahu dát maximální damage.
- Byl přidán zvuk rozbití anvilky při dopadu.
- Přidán zvuk při naplňování/vyplňování Cauldronu.
- Pokud hráč běží po listí, efekty od nohou jsou již správně zabarvené podle biomu.
- Blaze a Enderman dostávají damage 1/2 HP, pokud na něj hráč hodí Splash Watter Bottle.
- Kuřata již mají texturu krku.
- Pokud vybuchující Creeper má nějaký efekt, po výbuchu bude v dané lokaci daný efekt. (Něco jako hození Lingering Potionu).
- Guardians dropují syrové ryby (Raw Fish), pokud hoří dropnou uvařenou rybu (Cooked Fish). Elder Guardian dropuje mokrou houbu (Wet Sponge).
- Osedlané prasátko, již půjde přejmenovat s Name Tagem.
- Villager nyní může být pojmenovaný s Name Tagem.
Naposledny upraveno: