Jak tomu pokaždé bývá, s každou verzí sepisuji česky novinky pro všechny hráče. Aby se každý aspoň něco dozvěděl o nové verzi, když neumí anglicky! :emoji_slight_smile:
Toto téma je jednou měsíčně updatovaný do finálního vydání verze 1.13. Zatím vychází pouze snapshoty, finální verze zatím nebyla stanovená.
Hlavní název: ???
Datum výdání: Zatím pouze snapshoty
Upozorňuji předem, že se jedná HLAVNĚ o technický update. Pro hráče to z 99% nepřinese nic nového, spíš vyladění Minecraftu samotného, pár vylepšení pro MapMakery a samozřejmě opravy a přípravy na budoucí 1.14.
Upozornění 2: Jelikož se jedná hlavně o úpravy příkazů, bude většina věcí zkrácená, taky aby byly pochopitané. Nebudu tedy uvádět 90 typů jednoho příkazu, když to stejně využije 1% hráčů.
Bylo přidáno
Fullscreen Resolution
Library
Jak vidíte, bylo toho změněno z příkazů hodně a to jsem vypsal jenom ty nejhlavnější, což dělá 1/3 všech změn. Byly také hlavně předělány argumenty (tedy to co příkazy přijímají jako volitelnou část). Rozhodl jsem se to nevypisovat, jelikož je toho OPRAVDU HODNĚ a příjde zcela zbytečné. Pokuď tedy někdo dělá mapy určitě si to najde sám! :emoji_slight_smile:
Samozřejmě veškeré světy a mapy jsou kompletně nekompatibilní s verzí 1.13, kvůli (jak vidíš) velmi zásadním změnám v struktůře světa a samotných příkazech.
Zdroje
Toto téma je jednou měsíčně updatovaný do finálního vydání verze 1.13. Zatím vychází pouze snapshoty, finální verze zatím nebyla stanovená.
Hlavní název: ???
Datum výdání: Zatím pouze snapshoty
Upozorňuji předem, že se jedná HLAVNĚ o technický update. Pro hráče to z 99% nepřinese nic nového, spíš vyladění Minecraftu samotného, pár vylepšení pro MapMakery a samozřejmě opravy a přípravy na budoucí 1.14.
Upozornění 2: Jelikož se jedná hlavně o úpravy příkazů, bude většina věcí zkrácená, taky aby byly pochopitané. Nebudu tedy uvádět 90 typů jednoho příkazu, když to stejně využije 1% hráčů.
Bylo přidáno
Fullscreen Resolution
- V nastavení grafiky bylo přidán posuvník pro změnu rozlišení textur.
- Fungují stejně jako resource packy avšak "Data packs" jsou kompaktnější.
- Jedná se o .zip soubor, který může obsahovat samotný resource pack, loot tables soubory, advancementy, funkce, struktury a (v pozdější fázi) i vlastní recepty.
- Co tím chci říct? Prostě to, že do teď, když jsme chtěli hrát nějakou Custom Mapu s command blocky, museli jsme si vše manuálně stahovat - resource pack, mapu popřípadě advancementy. Data packs jak jsem psal, umožňují vše zabalit do jednoho souboru. Prakticky si to stáhneš jako DLC/Addon.
- Lze používat jak pro Singleplayer tak i pro servery, samozřejmě lze mít aktivovaných víc data packů najednou a tím zcela změnit Minecraft (funkčně pro mapu/server).
- Nově jsou všechny Vanilla příkazy barevné podle typů požadavku, pravděpodobně pokuď to dovolí Spigot budou i v pozdější fázi i plugin příkazy barevné.
- Chyby se nyní přímo ukazují v chatu a nespouští příkazy.
- /data
- Nový příkaz, který dovolí hráči (co na to má práva), získávat informace o entitách, blocích nebo NBT datech.
- Jedná se o spojení starých příkazů /blockadata a /entitydata
- /datapack
- Příkaz na ovládání již zmíněných Data packů.
- Prakticky se jedná o správu načtených datapacků, jelikož s tímto příkazem si můžete jakýkoliv nahraný data pack zcela vypnout/zapnout nebo změnit řazení při načítání světa/serveru.
- Přklady:
- /datapack enable <name> -> Aktivuje zvolený datapack
- /datapack disable <name> -> Deaktivuje zvolený datapack
- /datapack <name> first -> Nastaví aby zvolený Data pack se načítal jako první...
- A další...
- Konečně Mojang přidal různé variace již zmíněných trapdoorů, tlačítek a pressure platů.
-
Library
- Základní knihovna byla updatovaná na LWJGL 3, což je hlavně přínosem pro MacOS/Linux hráče, jelikož Minecraft je rychlejší (skoro 2x víc FPS) a optimalizovanější. A hlavně opravuje hromady chyb, které byly v Minecraftu několik let (mohu za sebe potvrdit). Pro Windows hráče to nic nemění...
- S verzí 1.13 (nebo 1.14) se z velké části změní základní Minecraft resource pack. Některé bloky jsou kompletně předělány nebo hoodně pozměněny. No stačí se podívat...
- Testovací verze se dá stáhnout z oficiálních stránek Minecraftu: https://minecraft.net/en-us/article/try-new-minecraft-java-textures
-
- Nyní se při načítání světa ukazuje text - Preparing spawn area
- Horse (kůň)
- Model koně byl z části předělá, vypadá trošku tedy jinak.
-
- Všechny příkazy jsou nyní skoro 2x rychlejší, jelikož jsou zcela předělány.
- Příkazy jsou nyní Case-Sensitive, to znamená, že př. /scoreboard ObJeCtIvEs ... -> ti nebude fungovat!
- Funkce jsou nyní načítány do paměti, při startu nebo /reload příkazu. Tím je tedy MapMaker upozorněn rovnou, že tam má někde chybu a né až když to spustí. :emoji_smiley:
- Jdou nově pokládat z jakékoliv strany na bloky.
- Item Frame vydává redstone signál, pokuď v něm bude nějaký item.
- /advancement
- Byl odebrán příkaz /advancement test v kvůli novému příkazu /data
- /clear
- Příkaz byl změněn z /clear [<target>] [<item>] [<data>] [<count>] [<nbt>] na /clear [<target>] [<item>] [<count>]
- /clone
- Byl také předělán. Víc info na ofiko Wiki.
- /defaultgamemode a /gamemode
- Pozor! Nyní tyto příkazy již neakceptují číselné ID Gamemode.
- /gamemode 2 -> se stává /gamemode adventure nebo /gamemode adv
- /difficulty
- To samé co u Gamemode /difficulty 2, již nebude fungovat pouze /difficulty normal atd.
- /effect
- Tento příkaz byl také změněn...
- /effect <entity> <effect> je nyní /effect give <entity> <effect>
- /effect <entity> clear je nyní /effect clear <entity> [<effect>]
- Nově také nelze dávat efekty Ender drakovi.
- Pokud máš na sobě silnější efekt př. Weakness 2, tak nemůžeš dostat 1
- Tento příkaz byl také změněn...
- /enchant
- Tento příkaz byl zcela odebrán kvůli příkazu /modifyitem (není uveřejněn).
- /entitydata
- Byl také zcela odebrán kvůli příkazu /data
- /execute
- Tento příkaz byl zcela předělán... uvádět si ho ale nebudeme. Víc info na ofiko wiki.
- /experience
- Tento příkaz získal alias, tedy když napíšeš /xp provede se /experience příkaz.
- Byl také předělán a rozdělen na tři části. Víc info na ofiko wiki.
- /function
- Příkaz předělán a nyní má lepší integraci s /execute
- /gamerule
- Již nyní neakceptuje vlastní "gamerule". (? xD)
- /kill
- Již nyní vyžaduje target, tedy nelze již zabíjet něco, co neexistuje.
- /stats
- Tento příkaz byl zcela odebrán a nyní je součástí příkazu /execute
- /stopsound
- Nyní podporuje * -> tedy příkaz /stopsound * -> vypne veškeré zvuky.
- /toggledownfall
- Byl kompletně odebrán kvůli stížnostem hráčů, že stejně začalo do pár minut pršet znova.
- Nyní ho plnohodnotně nahrazuje příkaz /weather
- /tp
- Je nyní alias k příkazu /teleport
Jak vidíte, bylo toho změněno z příkazů hodně a to jsem vypsal jenom ty nejhlavnější, což dělá 1/3 všech změn. Byly také hlavně předělány argumenty (tedy to co příkazy přijímají jako volitelnou část). Rozhodl jsem se to nevypisovat, jelikož je toho OPRAVDU HODNĚ a příjde zcela zbytečné. Pokuď tedy někdo dělá mapy určitě si to najde sám! :emoji_slight_smile:
Samozřejmě veškeré světy a mapy jsou kompletně nekompatibilní s verzí 1.13, kvůli (jak vidíš) velmi zásadním změnám v struktůře světa a samotných příkazech.
Zdroje
- Oficiální wiki: https://minecraft.gamepedia.com/1.13
Naposledny upraveno: