• Řešení problémů, diskuze a jiné problémy přesunuty na Discord
    Fórum již není tak aktivní jako dříve, a tak jsme přesunuli skoro veškerou aktivitu na náš Discord. Může se tedy stát, že zde nedostaneš odpověď a budeš zcela ignorován. Discord invite link: Odkaz
Status
Uzamknuto, nelze přidávat odpovědi.
Blíží se to, blíží, další verze Minecraftu, pro nás sice děsivá ale pro většinu hráčů určitě ne. Rozhodl jsem se tedy sepsat co v nové verzi bude.

A je to tu! Minecraft 1.9 právě vyšel!

mcupdate_blog.png


Úvod
Tak na začátek je důležité si říct, o čem je ten nový update. Mojang nový Minecraft 1.9 nazývá Combat Update, hlavně proto, že bylo kompletně předěláno PVP. Byl vylepšen End, a přidán nový svět. Více dole... :p

Bylo přidáno

Změna hlavní ruky
  • Nyní mohou být hráči i leváci. Hlavní ruka se mění klávesou F, přitom ale v druhé ruce můžeš mít také třeba trochku, nebo štít.
  • V případě držení nějakého nástroje a v druhé ruce budeš mít torchku, stačí kliknout pravým tlačítkem na zeď a torchka se položí.
    Screenshot_4.png
  • V případě držení luku a třeba bloku, a máš šípy tak držením pravého tlačítka z jakékoliv ruky natáhneš luk a vystřelíš.
  • Pouze jednou rukou můžeš útočit, ne oběma.
  • V případě držení luku a meče, můžeš pravým tlačítkem myši střílet a levým útočit s mečem.
Efekty
  • Levitation, který získáš od moba Shulker, pokud tě zasáhne. V případě tohoto efektu, dokud ho budeš mít tak se budeš vznášet do oblak. Po skončení efektu spadneš.
    Screenshot_5.png
  • Glowing efekt, získáš zásahem nového šípu Spectral Arrow, díky tomuto efektu uvidíš zasaženého moba/hráče i přes zeď.
    Screenshot_6.png
  • Luck a Bad Luck, tyto efekty ti dají +-1 větší šanci na nalezení vzácných itemů podle levlu efektu.
  • Efekty se nyní také podle MCPE zobrazují vpravo nahoře, aby hráč měl přehled jaký efekty má na sobě. Viz. obrázek s Levitaion efektem.
Splash text
  • Žlutý text na úvodní obrazovece:
    • "More Digital!"
    • "Falling with style!"
    • "There's no stopping the Trollmaso"
    • "Throw yourself at the ground and miss"
World screen selection
  • Nyní světy zobrazují na jakou verzi jsou, starší verze serverů pod 15w32a jsou označovány jako "unknow". Ty novější mají i obrázek, který je vyfocený právě z toho světa.
  • Světy nyní mohou mít vlastní obrázek nachází se v .minecraft/saves a musí mít název "icon.png".
  • Lze také vyresetovat ikonu kliknutím na svět a Edit.
Statistiky
  • sneakTime - Počítá čas jak dlouho jsi držel shift.
  • pickup - Počítá počet sebraných itemů a bloků.
  • drop - Počítá počet vyhozených itemů a bloků.
  • sleepInBed - Počítá počet použití postele.
  • aviateOneCm - Počítá nalétanou vzdálenost s Elytra.
Loot tables
  • Všechny itemy, které se dají nalézt ve světě ať už v Dungeonech, Strongoldech atd. se dají nyní upravit a nastavit kdy se budou moct najít.
  • Upravuje se to ve složce u mapy v sobouru: "WORLD/data/loot_tables".
Enchanty
  • Sharpness a Protection byly změněny.
    • Sharpness - Za každý level přidává 1.25 damage.
    • Protection - Se nyní počítá lineárně a né kvadraticky. o_O :D
  • Byly přidány nové enchanty:
    • Frost Walker - Chození po vodě, tzn. že pod tebou bude voda mrznout (blok - Frosted Ice)
    • Mending - Expy co budeš sbírat, budou opravovat tvůj rozbitý nástroj.
Klávesové zkratky
  • F3 + N - Nyní přepínají mezi Creative a Spectator mody. Musí být povolené cheaty, nebo mít na serveru OP.
  • ALT + F3 - Zobrazují statické FPS.
Subtitles
  • Dají se zapnout v nastavení "Music & Sounds".
Gamerules
  • spectatorsGeneateChunks - povoluje/zakazuje aby hráči ve Spectator módu generovali nové chunky. Defaultně je to na true, tedy povoleno.
  • spawnRadius - nastavuje vzdálenost kde se může hráč spawnout po smrti pokud je spawn nastavený na spawn, nebo nový hráč na Vanillu s random polohou.
  • disableElytraMovementCheck - Vypne kontrolu rychlosti létání.
Zvuky
  • Bylo přidáno přes 150 nových zvuků!
Efekty
  • DragonBreath
    • V překladu dračí dech, lze ho získat pouze z draka na výrobu nových potionů.
  • EndRod
    • Efekt z EndRodu...
  • DamageIndicator
    • Efekt když do někoho udeříš, odletí od něj počet srdíček podle toho jaký jsi dal damage.
  • SweepAttack
    • Efekt když sekneš rychle.. není potřeba vysvětlovat, prostě NINJAAAAAAAAAA!
Přidané bloky
  • Chorus flower
    • Je to v podstatě květ od Chorus Plant, roste v pouze na End Stonu a dá se najít v End City v Endu.
  • Chorus plant
    • Je to na čem roste Chorus flower, také se dá najít pouze v Endu, a roste pouze na End Stonu. Zničením získáš tzv. Chorus fruit, o tom si ale povíme až dýl.
  • End Gateway
    • Nachází se v Endu a je to brána do "End City (druhá dimenze)". Ve které najdeš nového moba a chorus.
    • Vygeneruje se až po zabití draka.
    • Vstoupíš do ní použitím Enderpearly.
  • End Rod
    • Je to jakoby osvětlení v Endu, generuje se pouze v End City.
    • Dá se umístit jak vertikálně tak horizontálně.
  • End Stone Brick
    • Generují se v End City, a mají stejný smysl jako normální Brick bloky, prostě dekorace.
    • Dá se vycraftit ze čtyř End Stonu.
  • Grass path
    • Nebo-li, cesta z trávy. Dá se vytvořit pomocí lopaty, pravým kliknutím na trávu.
    • Má výšku 15/16 Grass bloku.
    • Pokud jí vykopeš s Silk Touch, vypadne ti hlína.
    • Nenajdeš jí v Creative modu.
  • Purpur block
    • Vycraftí se ze čtyř upečených Chorus Fruit.
  • Purpur pillar
    • Vycraftí se ze dvou Purpur slabu.
  • Purpur slab
    • Vycraftí se ze tří Purpur bloku.
  • Purpur stairs
    • Vycraftí se ze šesti Purpur bloku.
  • Structure block
    • Dá se umístit pouze pomocí příkazu /setblock
    • Je určený pro developery, buildery
  • Frosted Ice
    • Blok, který vzniká chozením po vodě díky Enchantu Frost Walker.
    • Nelze ho vložit do inventáře, jde položit pouze pomocí příkazu /setblock.
    • Despawnuje se do 4 vteřin podle úrovně Enchantu.
  • End Crystal
    • Nyní je plnohodnotný blok.
    • Dá se s ním spawnout Drak v Endu, 4x krystal okolo portálu.
    • Dá se získat ze Skeleton Trap (Skeletonů nebo Zombie koně).
  • Dragon Head
    • Dá se získat zabitím draka.

Přidané itemy
  • Arrows
    • Nový Spectral Arrow, který dává efekt se kterým můžeme vidět zasaženého moba/hráče přes zeď. Dá se vycrafit pomocí normálního šípu + 2x Glowstone.
    • Dalších 15 druhů šípů (podle potionů).
  • Beetroot
    • Nová zeleninka :D. V překladu je to řepa, sází se stejně jako mrkev, brambory atd.
    • Při konzumaci dá +1 HB.
    • Lze z ní získat červené barvivo.
    • Dá se najít ve vesnici u Villageru.
  • Beetroot Soup
    • Jak asi z názvu vyplývá, je to polévka z řepy.
    • Při konzumaci dá +6 HB.
  • Chorus Fruit
    • Získává se zničením Chorus Plant viz. bloky.
    • Při konzumaci dává +2 HB.
    • Teleportuje na náhodné místo ve vzdálenosti 1-8 bloků.
    • Vypálením získáš Popped Chorus Fruit.
  • Popped Chorus Fruit
    • Získá se vypálením Chorus Fruit.
    • Dá se používat na vytvoření Purpur blocku.
    • Nedá se sníst.
  • Dragon's Breath
    • Získá se od Ender Dragona a prázdné láhve.
    • Dá se použít k tvorbě Lingering Potions
  • Lingering Potion
    • Získá se smíchání Dragon's Breath a libovolného Splash Potionu (podle typu).
    • Nedí se stackovat.
    • Dá se vystřelit přes Dispenser.
    • Chová se podobně jako Splash potion, akorát má větší dosah a na místo, na které ho hodíš bude tento efekt po dobu 30 vteřin.
  • Water Splash Potion
    • Přidaný Splash Potion, který když hodíš na oheň tak ho uhasíš.
  • Shields
    • Slouží k obraně protože meč už nelze používat jako obranu.
    • V kovadlině si ho lze oenchantovat s Unbreaking.
    • Dá se opravit pouze v kovadlině.
    • Zblízka odráží šípy na nepřítele.
    • Lze si ho obarvit s pomocí Banneru.
    • Nelze útočit a bránit se.
    • Při držení dvou štítů, brání pouze jeden.
  • Elytra
    • Slouží k plachtění po krajině. Tedy pouze na seskok, nedá se s nimi lítat.
    • Létáním se postupně ničí, vydrží průměrně na 7 minut letu.
    • Pokud má hráč Cape, tak se podle ní také zabarví.
    • Nedá se vycraftit, dá se najít pouze v End City u End Ship.
    • Může mít pouze jeden enchant a to Unbreaking.
Generace světa
  • End City
    • Dá se tam dostat pomocí End Gateway portal + Ender perla.
    • Generuje se tam Chorus Tree, ze kterého se dá získat Chorus plant atd, generují se tam také Tree Houses v kterém najdeš nového moba Shulker.
  • End Ships
    • Generuje se v End City, obsahuje Brewing Stand s heal potionama a Elytrou.
  • Super Flat
    • Byla přidána možnost generace tzv. The Void, je to prázdný svět jak ho známe ze skyblocku.
  • Igloo
    • Generuje se náhodně v těchto biomech: Ice Plains, Cold Taiga.
    • Uvnitř Igloo najdeš různé věci, klidně i Brewing Stand ale i Golden Apple.
Nový mobové
  • Shulker
    • Zkrácenina "Shell Lurker".
    • Spawnuje se pouze v End City.
    • Při zásahu ti ubere 2HP a dostaneš Levitation efekt.
    • Když útočí, otevře se a začne střílet...
    • Odráží veškeré šípy.
    • Může se teleportovat jako Enderman, v případě, že mu podkopeš zem, teleportuje se.
Změny oproti předchozím verzím
  • Obyčejné
    • Z menu bylo odebráno nastavení: Super Secret Settings a Broadcast Settings section.
    • Z nastavení grafiky bylo odebráno: Alternate Blocks
    • Příkazy z Vanilly se automaticky doplňují při stistknutí TAB.
  • Debug Screen
    • Příkazem F3 + Q se ti zobrazí nápověda které F3 příkazy lze použít.
    • Příkaz F3 + F zvýší render distance +1. F3 + SHIFT + F sníží render distance -1.
    • F3 + T znovu načte Resource pack.
  • Bossové
    • V případě více bossů ne jednom místě se zobrazují pod sebou Bossbary.
  • Death screen
    • Zobrazuje death zprávy na death obrazovce.
  • Modely
    • Více modelů pro resource packy.
  • Resource packy
    • Staré nyní nefungují na nové, z důvodu změny modelů.
    • Aby fungovaly staré Resource packy musí se v RP změnit v pack.mcdata version number na 2!
  • DamageTooltips
    • Najetím na item zobrazíš v popisku jaký má damage a rychlost.
  • Ender Perly
    • Mají nyní Cool down tzn. nemůžeš je používat hned za sebou.
    • Dají se používat v Creativu.
  • Mapy
    • Nově mapy v základu mají menší rozlišení 1:4.
    • Nově se také dají zmenšit - nůžky + mapa.
  • Podmořský chrám
    • Nyní potřebuje 16 blocků Biomu: ,,hluboký ocean" a takové místečko na něj. Místo toho aby stačil pouze 1 block hlubokého oceánu uprostřed.
  • Multiplayer
    • Mojang implementoval také menší anticheat. Nyní o pohybech rozhoduje server a né launcher.
  • Large Oak Trees
    • O něco větší duby se opět generují.
  • Golden Apples
    • Enchanted Golden Apple se již nedá vycraftit. Dá se pouze někde najít a to minimálně.
    • Golden Apple nyní dává Regeneration II.
  • CommandBlocky
    • Byly kompletně předělány a jsou také nové typy.
    • Impulse Command Block
      • Funguje pouze pokud na něj připojíš redstone, v případě odpojení skončí. Akce v něm se provede pouze jednou.
    • Chain Command Block
      • Funguje jako předavač, když je dáš za sebe a na první dáš redstone signál, signál projede všemi postupně až do konce.
    • Repeat Command Block
      • Funguje na principu, dokud je na něj připojený redstone signal, bude se neustále spouštět a vypínat, prostě opakovač.
    • Bylo také předěláno menu pro Command Blocky.
  • Lodě (Boats)
    • Nyní podle mobilní verze Minecraftu jsou větší a mají jiný recept.
    • Každá loď má svůj druh podle dřeva.
    • Do lodi mohou nasednout dvě entity.
    • Loď se ovládá pomocí WASD.
    • Craftí se stejně jako stará loď, jenom je potřeba přidat lopatu.
  • Brewing Stand
    • K tvorbě potionů, nyní potřebuješ Blaze Powder.
    • 1x Blaze Powder = 30x uvaření.
  • Entity
    • Mají 5% šanci, že budou držet nástroj v levé ruce.
    • Při úderu odlítávají hnědé srdíčka - DamageIndicator
    • Mají animované pohyby pokud útočí.
    • Při úderu již neresetují svoje AI, tzn že se již nestane že by na tebe útočil zombík, třískneš do něj a on se podívá a půjde po tobě. Ne nyní bude rovnou pokračovat v tom co začal.
    • Byla změněna velikost všech entit.
    • Sněhuláci již nyní nedávají sníh když herní pravidlo mobGriefing je false.
    • Vlci již nyní při přeměně na věrného psa, mají červený obojek místo oranžového.
    • Již se nespawní v blocích př. listí a krávy, to samé platí pro koleje, tlačítka, nášlapné desky, redstone opakovače atd.
    • Sněhulákovi nůžkami můžeme pravým tlačítkem odebrat dýni z hlavy, ta nám ale nedropne.
    • Skeleton (Kostlivec) již nehledá stíny či temná místa přes den, když má helmu
    • Entity menší jak 0.5 bloku tedy Králík, Slepice, Netopýr, Oceloti - kočky, Vlci, Psy, Jeskynní pavouci, Endermite, Rybenky atd, již nezničí zoranou půdu.
    • Nově se také vyhýbají katusům a ohni. Pokud je poblíž voda, skočí do ní aby se uhasili.
    • EnderDragon
      • Souboje jsou stejné jako na verzi pro konzole.
      • Může se respawnout pomocí Claye, v Endu vytvoříš obličej Creepera z Claye a EnderDragon se respawne.
      • Sněhové koule, vejce a rybářský prut mu již neubírají HP.
      • Více útočí a chrání Ender Crystaly.
      • Jednou za čas přiletí k portálu v Endu a začne chrlit Dragon Breath (Dračí dech).
      • Střílí "koule" stejně jako Ghast nazývané "Ender Acid".
    • Villager
      • Starají se o Beetroots (řepu).
    • Zombie
      • Mění nástroje v ruce pokud začne útočit.
    • Zombie Pigman
      • Mění nástroje v ruce pokud začne útočit.
    • Skeleton
      • Má více animací jak střílí..
      • Může střílet i potion šípy.
      • Může chodit a střílet zároveň.
      • Mají nový zvuk, pokud jsou v klidu.
      • Může se spawnout skeleton koně u "Skeleton Trap".
    • Enderman
      • Je více naštvaný pokud se dotkne vody.
      • Pokud zemře dropne držený blok.
    • Skeleton, Creeper, Zombie
      • V případě, že máš jejich hlavu na sobě máš menší šanci, že si tě všimnou.
    • Elder Guardian
      • Po usmrcení dropuje syrové ryby a crystaly.
    • Rabbit (Králík)
      • Dropuje "feet" o něco více (10 % + 2.5 % za každý level looting)
      • Jsou menší až o 40%.
      • Nyní se nacházejí pouze v biomech jako poušť, květinový les, tajgách, ledových pláních, ledových horách a v pár variantách těchto biomů.
      • Byla taky pozměněna šance na jejich spawny... Nyní budou většinou po skupince po 4 vzdálené od sebe 44-52 místo skupin po 10 králícíh 50-58 blocků vzdálených.
      • Nyní jsou králíci rychlejší při panice.
      • Králíci již nyní nejsou preferováni pro začátečníky co mají hlad a je lepší vyhledat jiný zdroj potravy.
      • Mírumilovní králíci si drží odstup od hráče zhruba 8 blocků a odstup 4 blocků od jakéhokoliv moba. Mimo jiné vlci již nyní 16 blockového odstupu se drží okolo 10.
      • Životy králíka změněny z 10 (5 Srdcí) na 3 (1.5 Srdcí).
      • Spawny:
        • Normální biom: 5 % šance na malého králíka
        • Sněžný biom: 80% bílý, 20% černo-bílý
        • Poušť: 100% zlatý(béžový)
        • Ostatní: 50% hnědý, 40% bílo-šedý, 10% černý
    • Iron Golem
      • Má 100% knockback resistance - neodrazíš ho ani kdyby ses pomnožil :D.
  • Water / Voda
    • Již nezobrazuje texturu vody v případě, že se pod ní nachází sklo.
      12028763_903430883077594_740584848658653141_o.jpg
      12140896_903430913077591_6672983496916534224_o.jpg

      [*]
Gameplay
  • Nový vzhled invetáře pro všechny gamemode.
  • Status efekty vpravo nahoře podle MCPE.
Combat
  • Kompletně celý Combat byl předělán.
  • Každý nástroj má svojí rychlost a sílu.
  • Změna nástrojů má také svůj delay, není to tedy jako dříve, že si hned změníš nástroj.
  • V případě rychlého klikání s nástrojem, budeš dávat menší úder a ubírat tak méně HP. Výsledkem je tedy, že čím víc je naplněný Attack Indicator, tím větší damage dáš.
  • Příkad - Hráč s double clickem a podle tabulky má dia sekeru bude dávat 0-2 dmg protože kliká hodně, ty v klidu bez double clicku dáš 9.0 dmg. To tedy znamená, že pokud bude klikat rychle tak budeš dávat 0-20% plné hodnoty damage!
  • Všechny damage byly předělány. Sekery jsou silnější, meč a krumpáč byly oslabeny naopak lopata má větší damage a motyka je rychlá podle materiálu.
Ostatní změny
  • Armor Stand nyní může držet dvě věci zároveň.
  • Zdraví se obnovuje rychleji, tzn. 1 HP každou vteřinu.
  • Byla optimalizována pamět při připojování na serveru, nebude to tedy tolik již lagovat pokud se připojí naráz hodně hráčů.
  • Oheň – šance, že déšť oheň uhasí je při dešti 20 % + 3 % za dobu, kdy hoří … Jedině, kdy déšť oheň neuhasí je tehdy, pokud máme zapálený Netherrack.
  • Leknín – malá změna velikosti, z 0.0625 (1/16) byl zmenšen na (15/256) 0.058 a je nyní jakoby malinký kousíček nad vodou.
  • Bylo optimalizováno načítání, generování chunk, načítají se až 2x rychleji.
  • Particles (efekty) již nejsou entity, nelagují tedy launchery. Díky tomu samotný MC zabírá méně RAM a má více FPS v případě hodně efektů.
  • Dead bush, při zníčení vypadne 2x stick.
  • Trap door jdou pokládat všude.
  • Schody jsou otočené o 90° v invetáři.
  • Běhání ubírá 2x tolik hungeru(hladu) než normální chození
  • Tekoucí voda, již ničí malou sněžnou plochu (tu nejmenší).
  • Mříže -> Iron bar mají novou texturu, chovají se jako sklo. Tedy samotný iron bar vypadá jako tyčka.
  • Luk je nyní animovaný v hotbaru, když nataheš.
  • Mapa se nyní může dát do druhé ruky
    Screenshot_9.png
  • Fishing rod nyní zobrazuje svůj stav stejně jako luk v inventáři.
  • Enderman dropne block, který krade když ho zabiješ :D
  • Prasata a kuřata jdou krmit s beetroods (řepa).
  • Déšť má jiný zvuk.
  • Silktouch nůžky jsou již automaticky na pavučiny(bloky)
  • Beacon (maják) má nyní dobu efektu 9 sec + 2 za každý level pyramidy.
  • Koleje snímající pohyb předávají energii ostatním kolejím +8 bloků.
  • Minecraft 1.9 funguje na nové verzi OpenGL, je tedy rychlejší až o 25%.
  • Pomocí prutu si lze přitáhnout zasaženou entitu o +- 2 bloky.
  • Každý Zombie Villager má svůj typ, podle toho jaký jsou v základu nakažený Villager.
  • Po smrti v Hardcore modu, si lze vybrat jestli svět Spectatovat (sledovat) nebo smazat.
  • Blesk nyní může spawnout Skeleton koně (3.75–7.5% šance na Easy, 7.5–20% šance na Normal, 11.25–33.75% šance na Hard)
  • Expy nyní rovnou jdou do hráče a né mimo.
  • Entity se nyní do sebe nemohou bugovat (že jsme do sebe proste vlezli a koukali si do hlavy), nyní to již nejde.
  • Byl zvýšen počet Strongholdu v jednom světě na počet 128.

Samozřejmě toho bylo změněno více, od příkazů až po generování dungeonů.

Děkuji za přečtení :O
 
Naposledny upraveno:

Komentáře

Status
Uzamknuto, nelze přidávat odpovědi.
P
Idem to vyskúšať a uvidíme...len musím zistiť ako sa stavia End portál...(rofl)(rofl)
Hmm to by mě zajímalo jak ho chceš postavit ty chytrolíne :D Nedivil bych se kdyby ti nefungoval, neboť end portál se nestaví :D .. ani ten druhý End portál do End subdimenze s Chorus kytkama a Shulkerama :D ... Návod sem dám filipe tak nebo tak, protože ne všichni jsou geniální ....
 
Hmm to by mě zajímalo jak ho chceš postavit ty chytrolíne :D Nedivil bych se kdyby ti nefungoval, neboť end portál se nestaví :D .. ani ten druhý End portál do End subdimenze s Chorus kytkama a Shulkerama :D ... Návod sem dám filipe tak nebo tak, protože ne všichni jsou geniální ....
Chceš to vidieť? Aha tu to máš :p Chytrolíne! :D 2015-08-02_11.37.18.png a ty chceš vidieť aj END hej? Tak tu je :D 2015-08-02_08.31.49.png
 

TEST

Žádný uživatel není online.
Status
Uzamknuto, nelze přidávat odpovědi.
Top