• Řešení problémů, diskuze a jiné problémy přesunuty na Discord
    Fórum již není tak aktivní jako dříve, a tak jsme přesunuli skoro veškerou aktivitu na náš Discord. Může se tedy stát, že zde nedostaneš odpověď a budeš zcela ignorován. Discord invite link: Odkaz
Status
Uzamknuto, nelze přidávat odpovědi.
Blíží se to, blíží, další verze Minecraftu, pro nás sice děsivá ale pro většinu hráčů určitě ne. Rozhodl jsem se tedy sepsat co v nové verzi bude.

A je to tu! Minecraft 1.9 právě vyšel!

mcupdate_blog.png


Úvod
Tak na začátek je důležité si říct, o čem je ten nový update. Mojang nový Minecraft 1.9 nazývá Combat Update, hlavně proto, že bylo kompletně předěláno PVP. Byl vylepšen End, a přidán nový svět. Více dole... :p

Bylo přidáno

Změna hlavní ruky
  • Nyní mohou být hráči i leváci. Hlavní ruka se mění klávesou F, přitom ale v druhé ruce můžeš mít také třeba trochku, nebo štít.
  • V případě držení nějakého nástroje a v druhé ruce budeš mít torchku, stačí kliknout pravým tlačítkem na zeď a torchka se položí.
    Screenshot_4.png
  • V případě držení luku a třeba bloku, a máš šípy tak držením pravého tlačítka z jakékoliv ruky natáhneš luk a vystřelíš.
  • Pouze jednou rukou můžeš útočit, ne oběma.
  • V případě držení luku a meče, můžeš pravým tlačítkem myši střílet a levým útočit s mečem.
Efekty
  • Levitation, který získáš od moba Shulker, pokud tě zasáhne. V případě tohoto efektu, dokud ho budeš mít tak se budeš vznášet do oblak. Po skončení efektu spadneš.
    Screenshot_5.png
  • Glowing efekt, získáš zásahem nového šípu Spectral Arrow, díky tomuto efektu uvidíš zasaženého moba/hráče i přes zeď.
    Screenshot_6.png
  • Luck a Bad Luck, tyto efekty ti dají +-1 větší šanci na nalezení vzácných itemů podle levlu efektu.
  • Efekty se nyní také podle MCPE zobrazují vpravo nahoře, aby hráč měl přehled jaký efekty má na sobě. Viz. obrázek s Levitaion efektem.
Splash text
  • Žlutý text na úvodní obrazovece:
    • "More Digital!"
    • "Falling with style!"
    • "There's no stopping the Trollmaso"
    • "Throw yourself at the ground and miss"
World screen selection
  • Nyní světy zobrazují na jakou verzi jsou, starší verze serverů pod 15w32a jsou označovány jako "unknow". Ty novější mají i obrázek, který je vyfocený právě z toho světa.
  • Světy nyní mohou mít vlastní obrázek nachází se v .minecraft/saves a musí mít název "icon.png".
  • Lze také vyresetovat ikonu kliknutím na svět a Edit.
Statistiky
  • sneakTime - Počítá čas jak dlouho jsi držel shift.
  • pickup - Počítá počet sebraných itemů a bloků.
  • drop - Počítá počet vyhozených itemů a bloků.
  • sleepInBed - Počítá počet použití postele.
  • aviateOneCm - Počítá nalétanou vzdálenost s Elytra.
Loot tables
  • Všechny itemy, které se dají nalézt ve světě ať už v Dungeonech, Strongoldech atd. se dají nyní upravit a nastavit kdy se budou moct najít.
  • Upravuje se to ve složce u mapy v sobouru: "WORLD/data/loot_tables".
Enchanty
  • Sharpness a Protection byly změněny.
    • Sharpness - Za každý level přidává 1.25 damage.
    • Protection - Se nyní počítá lineárně a né kvadraticky. o_O :D
  • Byly přidány nové enchanty:
    • Frost Walker - Chození po vodě, tzn. že pod tebou bude voda mrznout (blok - Frosted Ice)
    • Mending - Expy co budeš sbírat, budou opravovat tvůj rozbitý nástroj.
Klávesové zkratky
  • F3 + N - Nyní přepínají mezi Creative a Spectator mody. Musí být povolené cheaty, nebo mít na serveru OP.
  • ALT + F3 - Zobrazují statické FPS.
Subtitles
  • Dají se zapnout v nastavení "Music & Sounds".
Gamerules
  • spectatorsGeneateChunks - povoluje/zakazuje aby hráči ve Spectator módu generovali nové chunky. Defaultně je to na true, tedy povoleno.
  • spawnRadius - nastavuje vzdálenost kde se může hráč spawnout po smrti pokud je spawn nastavený na spawn, nebo nový hráč na Vanillu s random polohou.
  • disableElytraMovementCheck - Vypne kontrolu rychlosti létání.
Zvuky
  • Bylo přidáno přes 150 nových zvuků!
Efekty
  • DragonBreath
    • V překladu dračí dech, lze ho získat pouze z draka na výrobu nových potionů.
  • EndRod
    • Efekt z EndRodu...
  • DamageIndicator
    • Efekt když do někoho udeříš, odletí od něj počet srdíček podle toho jaký jsi dal damage.
  • SweepAttack
    • Efekt když sekneš rychle.. není potřeba vysvětlovat, prostě NINJAAAAAAAAAA!
Přidané bloky
  • Chorus flower
    • Je to v podstatě květ od Chorus Plant, roste v pouze na End Stonu a dá se najít v End City v Endu.
  • Chorus plant
    • Je to na čem roste Chorus flower, také se dá najít pouze v Endu, a roste pouze na End Stonu. Zničením získáš tzv. Chorus fruit, o tom si ale povíme až dýl.
  • End Gateway
    • Nachází se v Endu a je to brána do "End City (druhá dimenze)". Ve které najdeš nového moba a chorus.
    • Vygeneruje se až po zabití draka.
    • Vstoupíš do ní použitím Enderpearly.
  • End Rod
    • Je to jakoby osvětlení v Endu, generuje se pouze v End City.
    • Dá se umístit jak vertikálně tak horizontálně.
  • End Stone Brick
    • Generují se v End City, a mají stejný smysl jako normální Brick bloky, prostě dekorace.
    • Dá se vycraftit ze čtyř End Stonu.
  • Grass path
    • Nebo-li, cesta z trávy. Dá se vytvořit pomocí lopaty, pravým kliknutím na trávu.
    • Má výšku 15/16 Grass bloku.
    • Pokud jí vykopeš s Silk Touch, vypadne ti hlína.
    • Nenajdeš jí v Creative modu.
  • Purpur block
    • Vycraftí se ze čtyř upečených Chorus Fruit.
  • Purpur pillar
    • Vycraftí se ze dvou Purpur slabu.
  • Purpur slab
    • Vycraftí se ze tří Purpur bloku.
  • Purpur stairs
    • Vycraftí se ze šesti Purpur bloku.
  • Structure block
    • Dá se umístit pouze pomocí příkazu /setblock
    • Je určený pro developery, buildery
  • Frosted Ice
    • Blok, který vzniká chozením po vodě díky Enchantu Frost Walker.
    • Nelze ho vložit do inventáře, jde položit pouze pomocí příkazu /setblock.
    • Despawnuje se do 4 vteřin podle úrovně Enchantu.
  • End Crystal
    • Nyní je plnohodnotný blok.
    • Dá se s ním spawnout Drak v Endu, 4x krystal okolo portálu.
    • Dá se získat ze Skeleton Trap (Skeletonů nebo Zombie koně).
  • Dragon Head
    • Dá se získat zabitím draka.

Přidané itemy
  • Arrows
    • Nový Spectral Arrow, který dává efekt se kterým můžeme vidět zasaženého moba/hráče přes zeď. Dá se vycrafit pomocí normálního šípu + 2x Glowstone.
    • Dalších 15 druhů šípů (podle potionů).
  • Beetroot
    • Nová zeleninka :D. V překladu je to řepa, sází se stejně jako mrkev, brambory atd.
    • Při konzumaci dá +1 HB.
    • Lze z ní získat červené barvivo.
    • Dá se najít ve vesnici u Villageru.
  • Beetroot Soup
    • Jak asi z názvu vyplývá, je to polévka z řepy.
    • Při konzumaci dá +6 HB.
  • Chorus Fruit
    • Získává se zničením Chorus Plant viz. bloky.
    • Při konzumaci dává +2 HB.
    • Teleportuje na náhodné místo ve vzdálenosti 1-8 bloků.
    • Vypálením získáš Popped Chorus Fruit.
  • Popped Chorus Fruit
    • Získá se vypálením Chorus Fruit.
    • Dá se používat na vytvoření Purpur blocku.
    • Nedá se sníst.
  • Dragon's Breath
    • Získá se od Ender Dragona a prázdné láhve.
    • Dá se použít k tvorbě Lingering Potions
  • Lingering Potion
    • Získá se smíchání Dragon's Breath a libovolného Splash Potionu (podle typu).
    • Nedí se stackovat.
    • Dá se vystřelit přes Dispenser.
    • Chová se podobně jako Splash potion, akorát má větší dosah a na místo, na které ho hodíš bude tento efekt po dobu 30 vteřin.
  • Water Splash Potion
    • Přidaný Splash Potion, který když hodíš na oheň tak ho uhasíš.
  • Shields
    • Slouží k obraně protože meč už nelze používat jako obranu.
    • V kovadlině si ho lze oenchantovat s Unbreaking.
    • Dá se opravit pouze v kovadlině.
    • Zblízka odráží šípy na nepřítele.
    • Lze si ho obarvit s pomocí Banneru.
    • Nelze útočit a bránit se.
    • Při držení dvou štítů, brání pouze jeden.
  • Elytra
    • Slouží k plachtění po krajině. Tedy pouze na seskok, nedá se s nimi lítat.
    • Létáním se postupně ničí, vydrží průměrně na 7 minut letu.
    • Pokud má hráč Cape, tak se podle ní také zabarví.
    • Nedá se vycraftit, dá se najít pouze v End City u End Ship.
    • Může mít pouze jeden enchant a to Unbreaking.
Generace světa
  • End City
    • Dá se tam dostat pomocí End Gateway portal + Ender perla.
    • Generuje se tam Chorus Tree, ze kterého se dá získat Chorus plant atd, generují se tam také Tree Houses v kterém najdeš nového moba Shulker.
  • End Ships
    • Generuje se v End City, obsahuje Brewing Stand s heal potionama a Elytrou.
  • Super Flat
    • Byla přidána možnost generace tzv. The Void, je to prázdný svět jak ho známe ze skyblocku.
  • Igloo
    • Generuje se náhodně v těchto biomech: Ice Plains, Cold Taiga.
    • Uvnitř Igloo najdeš různé věci, klidně i Brewing Stand ale i Golden Apple.
Nový mobové
  • Shulker
    • Zkrácenina "Shell Lurker".
    • Spawnuje se pouze v End City.
    • Při zásahu ti ubere 2HP a dostaneš Levitation efekt.
    • Když útočí, otevře se a začne střílet...
    • Odráží veškeré šípy.
    • Může se teleportovat jako Enderman, v případě, že mu podkopeš zem, teleportuje se.
Změny oproti předchozím verzím
  • Obyčejné
    • Z menu bylo odebráno nastavení: Super Secret Settings a Broadcast Settings section.
    • Z nastavení grafiky bylo odebráno: Alternate Blocks
    • Příkazy z Vanilly se automaticky doplňují při stistknutí TAB.
  • Debug Screen
    • Příkazem F3 + Q se ti zobrazí nápověda které F3 příkazy lze použít.
    • Příkaz F3 + F zvýší render distance +1. F3 + SHIFT + F sníží render distance -1.
    • F3 + T znovu načte Resource pack.
  • Bossové
    • V případě více bossů ne jednom místě se zobrazují pod sebou Bossbary.
  • Death screen
    • Zobrazuje death zprávy na death obrazovce.
  • Modely
    • Více modelů pro resource packy.
  • Resource packy
    • Staré nyní nefungují na nové, z důvodu změny modelů.
    • Aby fungovaly staré Resource packy musí se v RP změnit v pack.mcdata version number na 2!
  • DamageTooltips
    • Najetím na item zobrazíš v popisku jaký má damage a rychlost.
  • Ender Perly
    • Mají nyní Cool down tzn. nemůžeš je používat hned za sebou.
    • Dají se používat v Creativu.
  • Mapy
    • Nově mapy v základu mají menší rozlišení 1:4.
    • Nově se také dají zmenšit - nůžky + mapa.
  • Podmořský chrám
    • Nyní potřebuje 16 blocků Biomu: ,,hluboký ocean" a takové místečko na něj. Místo toho aby stačil pouze 1 block hlubokého oceánu uprostřed.
  • Multiplayer
    • Mojang implementoval také menší anticheat. Nyní o pohybech rozhoduje server a né launcher.
  • Large Oak Trees
    • O něco větší duby se opět generují.
  • Golden Apples
    • Enchanted Golden Apple se již nedá vycraftit. Dá se pouze někde najít a to minimálně.
    • Golden Apple nyní dává Regeneration II.
  • CommandBlocky
    • Byly kompletně předělány a jsou také nové typy.
    • Impulse Command Block
      • Funguje pouze pokud na něj připojíš redstone, v případě odpojení skončí. Akce v něm se provede pouze jednou.
    • Chain Command Block
      • Funguje jako předavač, když je dáš za sebe a na první dáš redstone signál, signál projede všemi postupně až do konce.
    • Repeat Command Block
      • Funguje na principu, dokud je na něj připojený redstone signal, bude se neustále spouštět a vypínat, prostě opakovač.
    • Bylo také předěláno menu pro Command Blocky.
  • Lodě (Boats)
    • Nyní podle mobilní verze Minecraftu jsou větší a mají jiný recept.
    • Každá loď má svůj druh podle dřeva.
    • Do lodi mohou nasednout dvě entity.
    • Loď se ovládá pomocí WASD.
    • Craftí se stejně jako stará loď, jenom je potřeba přidat lopatu.
  • Brewing Stand
    • K tvorbě potionů, nyní potřebuješ Blaze Powder.
    • 1x Blaze Powder = 30x uvaření.
  • Entity
    • Mají 5% šanci, že budou držet nástroj v levé ruce.
    • Při úderu odlítávají hnědé srdíčka - DamageIndicator
    • Mají animované pohyby pokud útočí.
    • Při úderu již neresetují svoje AI, tzn že se již nestane že by na tebe útočil zombík, třískneš do něj a on se podívá a půjde po tobě. Ne nyní bude rovnou pokračovat v tom co začal.
    • Byla změněna velikost všech entit.
    • Sněhuláci již nyní nedávají sníh když herní pravidlo mobGriefing je false.
    • Vlci již nyní při přeměně na věrného psa, mají červený obojek místo oranžového.
    • Již se nespawní v blocích př. listí a krávy, to samé platí pro koleje, tlačítka, nášlapné desky, redstone opakovače atd.
    • Sněhulákovi nůžkami můžeme pravým tlačítkem odebrat dýni z hlavy, ta nám ale nedropne.
    • Skeleton (Kostlivec) již nehledá stíny či temná místa přes den, když má helmu
    • Entity menší jak 0.5 bloku tedy Králík, Slepice, Netopýr, Oceloti - kočky, Vlci, Psy, Jeskynní pavouci, Endermite, Rybenky atd, již nezničí zoranou půdu.
    • Nově se také vyhýbají katusům a ohni. Pokud je poblíž voda, skočí do ní aby se uhasili.
    • EnderDragon
      • Souboje jsou stejné jako na verzi pro konzole.
      • Může se respawnout pomocí Claye, v Endu vytvoříš obličej Creepera z Claye a EnderDragon se respawne.
      • Sněhové koule, vejce a rybářský prut mu již neubírají HP.
      • Více útočí a chrání Ender Crystaly.
      • Jednou za čas přiletí k portálu v Endu a začne chrlit Dragon Breath (Dračí dech).
      • Střílí "koule" stejně jako Ghast nazývané "Ender Acid".
    • Villager
      • Starají se o Beetroots (řepu).
    • Zombie
      • Mění nástroje v ruce pokud začne útočit.
    • Zombie Pigman
      • Mění nástroje v ruce pokud začne útočit.
    • Skeleton
      • Má více animací jak střílí..
      • Může střílet i potion šípy.
      • Může chodit a střílet zároveň.
      • Mají nový zvuk, pokud jsou v klidu.
      • Může se spawnout skeleton koně u "Skeleton Trap".
    • Enderman
      • Je více naštvaný pokud se dotkne vody.
      • Pokud zemře dropne držený blok.
    • Skeleton, Creeper, Zombie
      • V případě, že máš jejich hlavu na sobě máš menší šanci, že si tě všimnou.
    • Elder Guardian
      • Po usmrcení dropuje syrové ryby a crystaly.
    • Rabbit (Králík)
      • Dropuje "feet" o něco více (10 % + 2.5 % za každý level looting)
      • Jsou menší až o 40%.
      • Nyní se nacházejí pouze v biomech jako poušť, květinový les, tajgách, ledových pláních, ledových horách a v pár variantách těchto biomů.
      • Byla taky pozměněna šance na jejich spawny... Nyní budou většinou po skupince po 4 vzdálené od sebe 44-52 místo skupin po 10 králícíh 50-58 blocků vzdálených.
      • Nyní jsou králíci rychlejší při panice.
      • Králíci již nyní nejsou preferováni pro začátečníky co mají hlad a je lepší vyhledat jiný zdroj potravy.
      • Mírumilovní králíci si drží odstup od hráče zhruba 8 blocků a odstup 4 blocků od jakéhokoliv moba. Mimo jiné vlci již nyní 16 blockového odstupu se drží okolo 10.
      • Životy králíka změněny z 10 (5 Srdcí) na 3 (1.5 Srdcí).
      • Spawny:
        • Normální biom: 5 % šance na malého králíka
        • Sněžný biom: 80% bílý, 20% černo-bílý
        • Poušť: 100% zlatý(béžový)
        • Ostatní: 50% hnědý, 40% bílo-šedý, 10% černý
    • Iron Golem
      • Má 100% knockback resistance - neodrazíš ho ani kdyby ses pomnožil :D.
  • Water / Voda
    • Již nezobrazuje texturu vody v případě, že se pod ní nachází sklo.
      12028763_903430883077594_740584848658653141_o.jpg
      12140896_903430913077591_6672983496916534224_o.jpg

      [*]
Gameplay
  • Nový vzhled invetáře pro všechny gamemode.
  • Status efekty vpravo nahoře podle MCPE.
Combat
  • Kompletně celý Combat byl předělán.
  • Každý nástroj má svojí rychlost a sílu.
  • Změna nástrojů má také svůj delay, není to tedy jako dříve, že si hned změníš nástroj.
  • V případě rychlého klikání s nástrojem, budeš dávat menší úder a ubírat tak méně HP. Výsledkem je tedy, že čím víc je naplněný Attack Indicator, tím větší damage dáš.
  • Příkad - Hráč s double clickem a podle tabulky má dia sekeru bude dávat 0-2 dmg protože kliká hodně, ty v klidu bez double clicku dáš 9.0 dmg. To tedy znamená, že pokud bude klikat rychle tak budeš dávat 0-20% plné hodnoty damage!
  • Všechny damage byly předělány. Sekery jsou silnější, meč a krumpáč byly oslabeny naopak lopata má větší damage a motyka je rychlá podle materiálu.
Ostatní změny
  • Armor Stand nyní může držet dvě věci zároveň.
  • Zdraví se obnovuje rychleji, tzn. 1 HP každou vteřinu.
  • Byla optimalizována pamět při připojování na serveru, nebude to tedy tolik již lagovat pokud se připojí naráz hodně hráčů.
  • Oheň – šance, že déšť oheň uhasí je při dešti 20 % + 3 % za dobu, kdy hoří … Jedině, kdy déšť oheň neuhasí je tehdy, pokud máme zapálený Netherrack.
  • Leknín – malá změna velikosti, z 0.0625 (1/16) byl zmenšen na (15/256) 0.058 a je nyní jakoby malinký kousíček nad vodou.
  • Bylo optimalizováno načítání, generování chunk, načítají se až 2x rychleji.
  • Particles (efekty) již nejsou entity, nelagují tedy launchery. Díky tomu samotný MC zabírá méně RAM a má více FPS v případě hodně efektů.
  • Dead bush, při zníčení vypadne 2x stick.
  • Trap door jdou pokládat všude.
  • Schody jsou otočené o 90° v invetáři.
  • Běhání ubírá 2x tolik hungeru(hladu) než normální chození
  • Tekoucí voda, již ničí malou sněžnou plochu (tu nejmenší).
  • Mříže -> Iron bar mají novou texturu, chovají se jako sklo. Tedy samotný iron bar vypadá jako tyčka.
  • Luk je nyní animovaný v hotbaru, když nataheš.
  • Mapa se nyní může dát do druhé ruky
    Screenshot_9.png
  • Fishing rod nyní zobrazuje svůj stav stejně jako luk v inventáři.
  • Enderman dropne block, který krade když ho zabiješ :D
  • Prasata a kuřata jdou krmit s beetroods (řepa).
  • Déšť má jiný zvuk.
  • Silktouch nůžky jsou již automaticky na pavučiny(bloky)
  • Beacon (maják) má nyní dobu efektu 9 sec + 2 za každý level pyramidy.
  • Koleje snímající pohyb předávají energii ostatním kolejím +8 bloků.
  • Minecraft 1.9 funguje na nové verzi OpenGL, je tedy rychlejší až o 25%.
  • Pomocí prutu si lze přitáhnout zasaženou entitu o +- 2 bloky.
  • Každý Zombie Villager má svůj typ, podle toho jaký jsou v základu nakažený Villager.
  • Po smrti v Hardcore modu, si lze vybrat jestli svět Spectatovat (sledovat) nebo smazat.
  • Blesk nyní může spawnout Skeleton koně (3.75–7.5% šance na Easy, 7.5–20% šance na Normal, 11.25–33.75% šance na Hard)
  • Expy nyní rovnou jdou do hráče a né mimo.
  • Entity se nyní do sebe nemohou bugovat (že jsme do sebe proste vlezli a koukali si do hlavy), nyní to již nejde.
  • Byl zvýšen počet Strongholdu v jednom světě na počet 128.

Samozřejmě toho bylo změněno více, od příkazů až po generování dungeonů.

Děkuji za přečtení :O
 
Naposledny upraveno:

Komentáře

Status
Uzamknuto, nelze přidávat odpovědi.
P
Si počkáš do příštího roku, dřív jak na Vánoce či na jaře nebude :D
 
P
Tak do Minecraftu 1.9 byly konečně přidány štíty !! :) Testování štítů uvidíte v tomto videu + tedy věci jako sbírání dračího dechu do skleničky na nové druhy lektvarů apod. Doporučuji se podívat, stojí za to :) + chtělo by to @MrWakeCZ opět aktualizovat příspěvek :D

Kdyby Vás zajímalo mé testování :D


Váš, PVNST
 
:O 1.9 uš se blíží to je pešu :D (šuper) ale wake má pravdu 1.8 je zalagovanejsi ale 1.9 nebude ... je skrátka lepší :D a ten štít bude super :D a ruce také konečne kdis budu kopat nebudu muset furt přejíždet na torche při kopání :/ to je dobry :) dávám like 1.9 :D konečne bude minecraft za neco stát :D :D
 
Mě se to zdá celkem přeplácané. Už to není ten Minecraft který to byl předtím. Teď to je jako nějaký ModPack. Notch udělal chybu když prodal MC Microsoftu.
 
Notch=Marcus ''Notch'' Persson Notch je jeho přezdívka...
PS:Marcus ''Notch'' Persson je hlavní vývojář Minecraftu+Zakladatel Mojangu a Minecraftu.
 
a toto je super -_- 1.9 noé věci atd.. bude minecraft zábavnejší ale vždy se najdou ty jako jsi ty kteří to nechcou :) ALE 71 % LIDÍ NA CRAFTMANIA 1.9 chce :) takže ticho
 
a notch to prodal protože nevedel jak to vilepšovat tu hru a co s ní a kdiby se sní nic nedelo tak by jí lidi přestávali hrát a to on nechtel tak to prodal nekomu kdo na ní bude pracovat ..
 
Já jenom říkám že je to zbytečně přeplácaný,ale nic proti tomu nemám jenom to není ten Minecraft jako ten dřívější...
 
Kvůli té tvojí gramatice,předpokládám že jsi tak 10letej kid. Já nejsem kid teda pokud pokládáš že 15 let je kid?
 

TEST

Žádný uživatel není online.
Status
Uzamknuto, nelze přidávat odpovědi.
Top