Každý rok, rok co rok si říkám jak začít? Hm, to je otázka ja začít, kde začít, napsat tohle nebo prostě tohle? Bude to vhodný? Hodí se to? Co když nezačnu vůbec, co bude potom?
Přesně tuhle otázku, v podobném stylu si klade každý, kdo někdy zakládal nebo zakládá server. Jak zaujmout, jak začít. Ovšem, když to nevíte, tak jak chcete začít. A přesně tak nějak (dnes) před čtyřmi lety tento server, který měl pět slotů a jednoho majitele, byl v této pozici. Ovšem k tomuto serveru se váže jedna velká a neodmyslitelná historka, která je ovšem pravdivá.
Klasicky, když si koupíš server u nějakého hostingu, většinou v 99% jsi tam první právě ty. Ovšem u tohoto serveru to bylo jinak, v čase než Wake spustil Minecraft, byl na serveru první hráč. Jak se tam dostal, kde se vzal, co chtěl? Měl jednu jednoduchou otázku — “Budou na tomhle serveru někdy Minihry?”. Tehdy Wake nevěděl ani co to ty “Minihry” jsou a tak souhlasil. Hráč se odpojil a už ho nikdy nikdo neviděl. Kdo to byl, co chtěl… pořád dokola… KDO!
Server tehdy neměl žádný název a už vůbec se neměl nikdy nějak rozšiřovat. Sám Wake ani nevěděl jak se takový servery dělají, jak to funguje, nevěděl nic. Věděl ale jen jedno, že existují pluginy. Dřívě totiž hrával na verzi 1.4.7 Tekkit. Takže… to nebylo vlastně moc daleko. Tehdy vznikl vůbec první “Survival Spawn”. O co šlo? Jednalo se o velký kruh, rozdělený na čtyři části dělený tehdejším novým Clayem (verze 1.7.2). První část obsahovala velký Shop. Ve druhé části se necházely portály do všech světů, do všech krajin. Třetí a čtvrtá část nikdy využívány nebyly…
Říkáš si, proč to stavěl? Nu Wake nikdy neměl kamarády, kvůli své těžké minulosti. Nebudeme tu z něj ale dělat chudinku. A tak si čtrnáct dní před startem onoho serveru našel pár kamarádů přes Facebook. Tehdy byla jiná doba, tehdy si každý přidal každýho a byl happy, že má víc než ten druhý. Nu a tak se stalo. Server vznikl a přišli kamarádi, založili tzv. “Admin Villu”. A to bylo vše, tím celý příběh zhasnul. Počkat, počkat…
Ono né tak úplně, tehdy totiž Wake hrál na cizím serveru, kde byl Skyblock. Nu a tak začal Wake pár věcí kopírovat. Vypůjčil si prakticky vše, design tehdejšího shopu (z Quartzu — OVIP si ho určitě pamatují), velmi podobný banner na Czech-Craftu a mnohem víc. Ovšem, co nikdo nečekal, že by takový server… který je na 60. stránce a uplně dole v jiných serverlistech, že by tam vůbec někdo chodil. No budete se divit. Říkáš si a co ti kamarádi? Jak rychle přišli, tak i odešli…
A v ten moment, v ten moment vzniklo něco, něco čemu dnes říkáme CraftMania.cz. Server, který od samého začátku fascinoval sám sebe. Server, který za ani né 10 měsíců se dostal do TOP 3 serverů. Server, který fascinoval vším co měl, od fontán na lobby z bloků, přes kino z pohyblivých bloků a … neafkujícího majitele.
Server vyletěl nahoru obrovským tempem, hnal se co mu síly stačily až si většina lidí myslela, že to jsou boti. Nikdo jim to totiž nevěřil, jelikož tomu nevěřil ani sám Wake, když ještě před rokem koukal z okna jak prší a přemýšlel, co bude dělat a teď nevěděl co první. Z serveru se stal server, server který prosperoval jak hráčmi tak vším okolo. Nabídl něco, co žádný konkurenční server ve střední EU. Spojil něco čemu se říká OP server s Vanilla servery a vzniklo něco, co každý miloval, miluje a bude milovat.
Jenže vše má své mouchy, to že jsou na světě lidi, co musí vše kazit, to známe. Těmi si tento server také prošel, ale čím byl starší, tím větší byl a tím víc se naléhalo na Waka, aby povolil určitý věci. Nepovolil, hádal se o to svoje, bojoval za svůj názor, bojoval za to, co bylo pro něj jeho světem. Svět, který nikdo nedokázal pochopit, svět který budoval s mnoha lidmi, svět ve kterém zapomněl na reálný svět.
A jak všichni víme, když jde něco rychle nahoru, tak jde i rychle dolů. V jednu chvíli, prakticky týden byl druhý největší server. Jenže pak přišly změny, vyšel všemi nenáviděný update. Update, který změnil pohled na dnešní Minecraft. Update který níčil vše, na co se podíval. A i přes veškeré snahy, co do toho Wake a jeho tým dával, šlo vše ke dnu. Pomalu a jistě. Server ztrácel, to co si vydobil za ani né rok. Když se řekla “jedna-tečka-devítka”, každý se obrátil zády. Co se s tím dalo udělat?! Nic…
Server dál existoval, zlepšoval sám sebe i když to málo kdo viděl. Hráči server označovali jako “neupdatovaný” přitom nevěděli, že na pozadí se dějí tak velký změny, co si ani nedokážou představit. Jenže co oko nevidí, to nemůže posoudit a tak s každou nocí, každým ránem čekal na hráče nějaký ten malý update, nějaká ta oprava, nějaké to vylepšení. Nikdo to nedokázal ocenit a i přes to odcházeli. Tehdy Wake zavedl tzv. tracking. Říkáš si, co to je? No prostě sledování ostatních serverů. Proč tam je víc než tady, i přes to, že “my” nabízíme VŠE.
Výsledky byly spíš k pláči a stále k pláči jsou. Hráče nezajímalo, to jak server vypadá, hráče zajímalo to, jestli server má někoho, komu jsou stejně u prdele ale chce ho mraky lidí, jelikož má červenou barvu a půl milionů “subs”. Na tomhle byla, je a bude zřejmě založena ta komunita. Na ovečkách, co sledují lidi a doufají v to, že je třeba v jednom svých “slideshotůůůůůů” vysloví. Na tomto základu, je založeno vše, každý přece chce hrát na serveru, který kope a banuje sám hráče, co nic nemají. Na serverech, který jsou x let pozadu, na serverech, kde AT nic neumí, neumí správně jednat, na serverech kde pravidla jsou pro server a né pro hráče. Tam chtějí hrát…
Wake ovšem neztrácel naději, řekl že bude bojovat dál a doufal, že to třeba někomu dojde. Ovšem nečekal, že lidi jsou ještě větší “svině” než sám očekával. Měl totiž v AT červenou ovečku, na kterou nemohl sáhnout. A když naní sáhl, ovečka explodovala a poslala proti němu ty lidi, kteří jsou zmíněný v minulém odstavci. Ovšem byla to válka, věděl o tom kde kdo. Wake byl ale vždycky o krok napřed a neustupoval. Mnoho lidí o něm tvrdilo, že je tvrdohlavej. Byl či nebyl? Nechtěl spíš dělat vše podle sebe? Chtěl mít přece o všem přístup. Kdo by nechal osahávat vlastní dítě? Nikdo…
A tak Wake zavelel a udělal něco, co nikdo nečekal. Krok, kterého se zřejmě bál každý, né každý, ale každý server. Sjednotil platby, ucelil server, nastolil řádný pořádek. Do dnes málo kdo ví, že server jako takový prošel za poslední dobu zcela uplně jinam. Ano, Wake a mraky jiných lidí tam seděli do rána, aby o pár hodin mohla přijít ti, co si serveru vážili a oznávali ho (server). Ví o tom někdo? Málokdo… a i přes to, je server označovaný za neupdatovaný.
Takže, když se na to podíváš zpětně. Stálo to za to všechno? A vyplatí se ještě bojovat? Má to cenu? Má cenu pokračovat i přes to, že je všechno od pohledu tak zkažený.
Wake:
Povím ti to, má to cenu pokračovat. Víš proč? Nejen zde ale i v reálném životě je důležitý pokrok. Nikdo nikdy by neměl zůstávat dlouho na stejném místě. Pokud chcete něčím být a nebýt ten pod mostem, je důležité každý den udělat ten krok. Když to jeden den nepůjde, půjde to příště. Věř tomu, to je to nejdůležitější. Jelikož když budeš dělat kroky, tak jednou k tomu cíli dojdeš. Je jedno jak je daleko, je jedno kudy půjdeš. Vždy to bude tou nejhorší cestou, vždy ti budou lidi podkopávat nohy a vždy to bude o nervy, vždy se ti budou smát a ponižovat tě. Ale na tom JEDNOM kroku, který máš udělat dnes záleží jako nikdy předtím. Protože ten krok děláš ty, né oni. Oni stojí na místě…
Dost povídání. Je na čase si shrnout minulý rok a říct si něco o následujícím roku.
Rok 2017 byl pro CM všeobecně největším. Sice jsme neuvedli mraky miniher, mraky jiných serverů ale i přes to prošel server několikrát kompletní úpravou. Tak například od ledna se celkově 3x předělával plugin na práva. Ano a bohužel, holt když jeden nevyhovuje, tak se přejde na druhý a ten ve výsledku stejně také nevyhovuje, no tak use udělá upgrade na třetí plugin. Proč ne že? Vše převádět a udělat vše potají bez ztráty dat (práva, VIP atd.). Ovšem né jenom práva se předělávaly, za zmínku také stojí kompletní přesun serveru pod “vlastní” hosting. Ano, server po třech letech, co byl u Fakahedy jsme se přesunuli na dedikované servery. Nebylo to kvůli tomu, že by byla Fakaheda špatný hosting, jenže už nám prostě nestačili. Jak cenově, tak kapacitně, jelikož s každou minihrou, s každým větším zásahem se nehorázně zvětšovala cena serveru za měsíc, až se stalo, že byl server konstantně v mínusu. Což není vůbec dobré. Vše o přesunu CM a problémech + popis je popsáno na mém blogu, kde vycházel celý půl rok 3 témata, které to vše dopodrobna popisují.
Samozřejmě jednou z největších změn je také sjednocení VIP do Storu. Popravdě z počátku sebevražedné mise se stalo něco, co si můžeme opět připsat jako “pokrok”. Jak jsem několikrát psal, mnoho lidí to označovalo, že to nepůjde, že to bude problémové a hele. Konec roku a VIP na SMS jsou stále v Storu. A fungují? Fungují, kde je problém? Nikde…
Jak už to tak bývá na CM, tak za rok bylo mnoho pokusů o minihry nebo samotné servery. Tento rok třeba vznikl server Vanilla-Skyblock. Který je jedinečný, jenž kombinuje Skyblock a Vanillu (snaží se o to). Samozřejmě nesmím zapomenout také na GetDowny nebo Team Build-Battle. Které rozšířili naše minihry. Jak jsem psal, nic nevychází na 100%, takže třeba konce roku se opět nedožily Frakce, SkyGiants, DrawIt, Anni a Prison. Paradoxem je to, že všechny tyto zmíněné věci jsou v plánu na 2018. O tom ale až později…
Samozřejmě nesmím také opomenout náš Discord server, který se řadí k těm největším v CZ/SK! Na což se dá říct jenom WOW! I bez TeamSpeak serveru, to jde! A kdo nevěří, ať se podívá!
2018 Teaser
Co nás čeká v 2018? No čeká nás toho hodně. To tvrdím každý rok ale tentokrát, na serveru pracuje i víc lidí a né jenom já! Takže?! HM!
CraftCoins 3.0
Velkou změnou také projdou CraftCoiny, které půjdou převádět, posílat, darovat nebo také nakupovat Multipliery na minihry. Pod CraftCoins se nově také zařadí “Karma”. Určitě jí každý zná, je to takový to, co ukazuje jak jste vychovaný. Za sprosté slovo pár bodů dolů, za “GG” na konci hry pár bodů dostaneš. Vrátí se také slavné CraftLevels, které budou odemykat (zatím nevím co) pár věcí na serveru.
Public Builder servers
Mnoho hráčů chce stavět, ale nemají proto server. Od toho budou Public Build servers. Za malý poplatek (možná bude v VIP), si každý hráč bude moct vytvořit “svět” s WE a kompletním nastavení, kde bude moct postavit jakoukoliv mapu. Tu si poté stáhnout, nebo jí třeba darovat serveru na Minihry. V takovém případě samozřejmě hráči budou dostávat speciální věcičky, když je to pro server!
Redesign webu, nové logo, nový design lobby
Na těchto třech věcech se již nějaký pátek již pracuje. A mohu Vás upozornit, že je opravdu na co se těšit. Web bude v průběhu roku (zatím se neví kdy, logicky až to bude), kompletně upgradovaný na nový Xenforo 2.0, které nabídne tolik nových věcí pro náš web a urychlí mraky práce. Součástí je také nové logo, které je ale zatím pod zámkem, takže si budete muset ještě nějaký ten měsíc počkat. K novému lobby, které bude opravdu epické jako vždy budou také navrženy všechny nové lobby pro minihry. S novým lobby se také vrátí plnohodnotně CraftBoxy, nebo snad CrystalBoxy?!
Změny ve VIP
Tato změna je zřejmě nejbližší. Je plánovaná na leden, jedná se o určité změny ve VIP systému CraftManie. Současné VIP je navrženo pro server, který měl 40 slotů. Jenže vše fungovalo až do tohoto roku.. na serveru je mnoho hráčů s permanentním VIP a serveru klesají zisky. Proto se bude VIP kompletně předělávat. O tom ale až v lednu, bude o tom opravdu velké téma, které bude vysvětlovat všem proč, jak, kdy a co se hlavně změní. Osobně se mi do toho moc nechce, jelikož si proti sobě poštvu opravdu hodně hráčů, ale dejme si ruku na srdce, bez týhle změny, nemusíte za rok tohle číst.
2018 rok MiniGames
Rok 2018 je primárně rok Miniher. Již nyní je rozděláno šest miniher, které prochází důkladným vývojem a testy. Tak aby opravdu za něco stály. Aby nabídli to co konkurence ne, a mohly se vyrovnat zahraničním konkurenčním serverům. “Ehm Ehm a Waku, komu chceš konkurovat?” No ok.. tak aspoň aby za něco stáli. S tím také souvisí, že všechny současné minihry projdou revitalizací. Žádná z miniher, co je aktuálně na serveru nebude do půl roku vypadat, tak jak vypadá. Sjednotí se game model, statistiky, celkově bude mraky nových map. A například se změní kompletně celá hra, třeba u BedWars 2.0! Je opravdu na co se tešit. Samozřejmě aby jsme mohli konkurovat, je potřeba kvůli tomu upravit pár záležitostí. Proto se vyvýjí například přímé teleporty na minihry. Prostě příjdeš a v menu/armorstand klikneš levým a portne tě přímo do startující minihry. Zemřel jsi nebo je konec? Nevadí automaticky tě to portne do další startující minihry.
Frakce, SkyGrid, Prison 2.0
Samozřejmě CraftMania prý údajně vlastní nejlepší Survival servery, a je potřeva je také rozšiřovat. Proto se v plný kráse brzo vrátí Prison 2.0, který nabídně něco, co žádný server a ani předešlý Prison nenabídl. Opravdu Miner zážitek! Frakce se také vrátí! A co SkyGrid? To je už pro opravdu pro hardcore hráče, kteří se ničeho nebojí!
Anticheat s AI
AI za poslední rok vídáme všude a server jak jsem psal musí dělat ty kroky. No tak hlavní krok je také anticheat. Anticheat co se sám naučí podle prostředí, ve kterém je. Anticheat co se nejdřív podívá a pak tě poškádlí. Anticheat, co opravdu za něco bude stát! Nebude blbý, bude inteligetní a bude se učit!
MCPE
ÁNO! Konečně na něj máme místo! Chceš si zahrát Anni nebo BedWars na záchodě? OK! Na to prostě není co říct. Samozřejmě MCPE servery budou obsahovat i Survival servery jako je Survival, Skyblock, Creative atd. A na to, se opravdu těším!
Závěr
Jak vidíte, je opravdu toho hodně, hodně se toho stalo, hodně je toho v plánu. Prakticky ani nejde všechno obsáhnout, každý rok se tu snažím něco usmolit a zabalit ten rok, co byl, ale ono to nejde. To bych to musel psát celý rok a to by byl trošku jiný bordel.
Ovšem jak už to tak bývá, hlavní součástí serveru je také AT. Těm patří moje velké poděkování za to, že tu jsou, že se snaží a hlavně že se nechovají, tak jak někteří na jiných serverech, prostě že mají svojí úrověň. Za to jsem opravdu ale opravdu rád, když vidím inteligentně řešit problém a né intantní odpálkování, že AT má pravdu! Respekt jim a děkuju jim všem! DĚKUJU! :3
A finální poděkování patří naší komunitě. Děkuji také všem, kteří nám pomáhají s cheatery, nachází bugy a chovají se normálně. Věřte tomu, že né na každém serveru je toto samozřejmostí. A proto si CM komunity vážím jako žádné jiné. Děkuji taky všem!
A nakonec, přeji ještě všem klidné prožití Vánoc. I těm co je nebudou mít veselé přeji mnoho úspěchů v dalším roce a hlavně zdraví! A pamatujte!
Všechno jde, když se chce, stačí ten krok!