Blíží se to, blíží, další verze Minecraftu, pro nás sice děsivá ale pro většinu hráčů určitě ne. Rozhodl jsem se tedy sepsat co v nové verzi bude.
 
A je to tu! Minecraft 1.9 právě vyšel!
 
		
			
		
		 
	 
 
Úvod
Tak na začátek je důležité si říct, o čem je ten nový update. Mojang nový Minecraft 1.9 nazývá Combat Update, hlavně proto, že bylo kompletně předěláno PVP. Byl vylepšen End, a přidán nový svět. Více dole...
 
Bylo přidáno
 
Změna hlavní ruky
Přidané itemy
Samozřejmě toho bylo změněno více, od příkazů až po generování dungeonů.
 
Děkuji za přečtení :O
								A je to tu! Minecraft 1.9 právě vyšel!
Úvod
Tak na začátek je důležité si říct, o čem je ten nový update. Mojang nový Minecraft 1.9 nazývá Combat Update, hlavně proto, že bylo kompletně předěláno PVP. Byl vylepšen End, a přidán nový svět. Více dole...
Bylo přidáno
Změna hlavní ruky
- Nyní mohou být hráči i leváci. Hlavní ruka se mění klávesou F, přitom ale v druhé ruce můžeš mít také třeba trochku, nebo štít.
- V případě držení nějakého nástroje a v druhé ruce budeš mít torchku, stačí kliknout pravým tlačítkem na zeď a torchka se položí. 
- V případě držení luku a třeba bloku, a máš šípy tak držením pravého tlačítka z jakékoliv ruky natáhneš luk a vystřelíš.
- Pouze jednou rukou můžeš útočit, ne oběma.
- V případě držení luku a meče, můžeš pravým tlačítkem myši střílet a levým útočit s mečem.
- Levitation, který získáš od moba Shulker, pokud tě zasáhne. V případě tohoto efektu, dokud ho budeš mít tak se budeš vznášet do oblak. Po skončení efektu spadneš. 
- Glowing efekt, získáš zásahem nového šípu Spectral Arrow, díky tomuto efektu uvidíš zasaženého moba/hráče i přes zeď.
- Luck a Bad Luck, tyto efekty ti dají +-1 větší šanci na nalezení vzácných itemů podle levlu efektu.
- Efekty se nyní také podle MCPE zobrazují vpravo nahoře, aby hráč měl přehled jaký efekty má na sobě. Viz. obrázek s Levitaion efektem.
- Žlutý text na úvodní obrazovece:- "More Digital!"
- "Falling with style!"
- "There's no stopping the Trollmaso"
- "Throw yourself at the ground and miss"
 
- Nyní světy zobrazují na jakou verzi jsou, starší verze serverů pod 15w32a jsou označovány jako "unknow". Ty novější mají i obrázek, který je vyfocený právě z toho světa.
- Světy nyní mohou mít vlastní obrázek nachází se v .minecraft/saves a musí mít název "icon.png".
- Lze také vyresetovat ikonu kliknutím na svět a Edit.
- 
	
	
		
		
	
	  
- sneakTime - Počítá čas jak dlouho jsi držel shift.
- pickup - Počítá počet sebraných itemů a bloků.
- drop - Počítá počet vyhozených itemů a bloků.
- sleepInBed - Počítá počet použití postele.
- aviateOneCm - Počítá nalétanou vzdálenost s Elytra.
- Všechny itemy, které se dají nalézt ve světě ať už v Dungeonech, Strongoldech atd. se dají nyní upravit a nastavit kdy se budou moct najít.
- Upravuje se to ve složce u mapy v sobouru: "WORLD/data/loot_tables".
- Sharpness a Protection byly změněny.- Sharpness - Za každý level přidává 1.25 damage.
- Protection - Se nyní počítá lineárně a né kvadraticky. 
 
- Byly přidány nové enchanty:- Frost Walker - Chození po vodě, tzn. že pod tebou bude voda mrznout (blok - Frosted Ice)
- Mending - Expy co budeš sbírat, budou opravovat tvůj rozbitý nástroj.
 
- F3 + N - Nyní přepínají mezi Creative a Spectator mody. Musí být povolené cheaty, nebo mít na serveru OP.
- ALT + F3 - Zobrazují statické FPS.
- Dají se zapnout v nastavení "Music & Sounds".
- 
  
- spectatorsGeneateChunks - povoluje/zakazuje aby hráči ve Spectator módu generovali nové chunky. Defaultně je to na true, tedy povoleno.
- spawnRadius - nastavuje vzdálenost kde se může hráč spawnout po smrti pokud je spawn nastavený na spawn, nebo nový hráč na Vanillu s random polohou.
- disableElytraMovementCheck - Vypne kontrolu rychlosti létání.
- Bylo přidáno přes 150 nových zvuků!
- DragonBreath- V překladu dračí dech, lze ho získat pouze z draka na výrobu nových potionů. 
  
 
- V překladu dračí dech, lze ho získat pouze z draka na výrobu nových potionů. 
- EndRod- Efekt z EndRodu... 
  
 
- Efekt z EndRodu... 
- DamageIndicator- Efekt když do někoho udeříš, odletí od něj počet srdíček podle toho jaký jsi dal damage. 
  
 
- Efekt když do někoho udeříš, odletí od něj počet srdíček podle toho jaký jsi dal damage. 
- SweepAttack- Efekt když sekneš rychle.. není potřeba vysvětlovat, prostě NINJAAAAAAAAAA!
  
 
- Efekt když sekneš rychle.. není potřeba vysvětlovat, prostě NINJAAAAAAAAAA!
- Chorus flower- Je to v podstatě květ od Chorus Plant, roste v pouze na End Stonu a dá se najít v End City v Endu.
- 
	
	
		
		
	
	    
 
- Chorus plant- Je to na čem roste Chorus flower, také se dá najít pouze v Endu, a roste pouze na End Stonu. Zničením získáš tzv. Chorus fruit, o tom si ale povíme až dýl.
- 
	
	
		
		
	
	    
 
- End Gateway- Nachází se v Endu a je to brána do "End City (druhá dimenze)". Ve které najdeš nového moba a chorus.
- Vygeneruje se až po zabití draka.
- Vstoupíš do ní použitím Enderpearly.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- End Rod- Je to jakoby osvětlení v Endu, generuje se pouze v End City.
- Dá se umístit jak vertikálně tak horizontálně.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- End Stone Brick- Generují se v End City, a mají stejný smysl jako normální Brick bloky, prostě dekorace.
- Dá se vycraftit ze čtyř End Stonu.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Grass path- Nebo-li, cesta z trávy. Dá se vytvořit pomocí lopaty, pravým kliknutím na trávu.
- Má výšku 15/16 Grass bloku.
- Pokud jí vykopeš s Silk Touch, vypadne ti hlína.
- Nenajdeš jí v Creative modu. 
  
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Purpur block- Vycraftí se ze čtyř upečených Chorus Fruit.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Purpur pillar- Vycraftí se ze dvou Purpur slabu.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Purpur slab- Vycraftí se ze tří Purpur bloku.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Purpur stairs- Vycraftí se ze šesti Purpur bloku.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Structure block- Dá se umístit pouze pomocí příkazu /setblock
- Je určený pro developery, buildery
- 
	
	
		
		
	
	        
- 
    
 
- Frosted Ice- Blok, který vzniká chozením po vodě díky Enchantu Frost Walker.
- Nelze ho vložit do inventáře, jde položit pouze pomocí příkazu /setblock.
- Despawnuje se do 4 vteřin podle úrovně Enchantu.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- End Crystal- Nyní je plnohodnotný blok.
- Dá se s ním spawnout Drak v Endu, 4x krystal okolo portálu.
- Dá se získat ze Skeleton Trap (Skeletonů nebo Zombie koně).
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Dragon Head- Dá se získat zabitím draka.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
Přidané itemy
- Arrows- Nový Spectral Arrow, který dává efekt se kterým můžeme vidět zasaženého moba/hráče přes zeď. Dá se vycrafit pomocí normálního šípu + 2x Glowstone.
- Dalších 15 druhů šípů (podle potionů).
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Beetroot- Nová zeleninka . V překladu je to řepa, sází se stejně jako mrkev, brambory atd. 
- Při konzumaci dá +1 HB.
- Lze z ní získat červené barvivo.
- Dá se najít ve vesnici u Villageru.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Nová zeleninka 
- Beetroot Soup- Jak asi z názvu vyplývá, je to polévka z řepy.
- Při konzumaci dá +6 HB.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Chorus Fruit- Získává se zničením Chorus Plant viz. bloky.
- Při konzumaci dává +2 HB.
- Teleportuje na náhodné místo ve vzdálenosti 1-8 bloků.
- Vypálením získáš Popped Chorus Fruit.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Popped Chorus Fruit- Získá se vypálením Chorus Fruit.
- Dá se používat na vytvoření Purpur blocku.
- Nedá se sníst.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Dragon's Breath- Získá se od Ender Dragona a prázdné láhve.
- Dá se použít k tvorbě Lingering Potions
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Lingering Potion- Získá se smíchání Dragon's Breath a libovolného Splash Potionu (podle typu).
- Nedí se stackovat.
- Dá se vystřelit přes Dispenser.
- Chová se podobně jako Splash potion, akorát má větší dosah a na místo, na které ho hodíš bude tento efekt po dobu 30 vteřin.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Water Splash Potion- Přidaný Splash Potion, který když hodíš na oheň tak ho uhasíš.
 
- Shields- Slouží k obraně protože meč už nelze používat jako obranu.
- V kovadlině si ho lze oenchantovat s Unbreaking.
- Dá se opravit pouze v kovadlině.
- Zblízka odráží šípy na nepřítele.
- Lze si ho obarvit s pomocí Banneru.
- Nelze útočit a bránit se.
- Při držení dvou štítů, brání pouze jeden.
- 
  
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Elytra- Slouží k plachtění po krajině. Tedy pouze na seskok, nedá se s nimi lítat.
- Létáním se postupně ničí, vydrží průměrně na 7 minut letu.
- Pokud má hráč Cape, tak se podle ní také zabarví. 
  
- Nedá se vycraftit, dá se najít pouze v End City u End Ship.
- Může mít pouze jeden enchant a to Unbreaking.
- 
	
	
		
		
	
	  
- 
  
 
- End City- Dá se tam dostat pomocí End Gateway portal + Ender perla.
- Generuje se tam Chorus Tree, ze kterého se dá získat Chorus plant atd, generují se tam také Tree Houses v kterém najdeš nového moba Shulker. 
  
 
- End Ships- Generuje se v End City, obsahuje  Brewing Stand s heal potionama a Elytrou.
  
 
- Generuje se v End City, obsahuje  Brewing Stand s heal potionama a Elytrou.
- Super Flat- Byla přidána možnost generace tzv. The Void, je to prázdný svět jak ho známe ze skyblocku.
 
- Igloo- Generuje se náhodně v těchto biomech: Ice Plains, Cold Taiga.
- Uvnitř Igloo najdeš různé věci, klidně i Brewing Stand ale i Golden Apple.
- 
  
 
- Shulker- Zkrácenina "Shell Lurker".
- Spawnuje se pouze v End City.
- Při zásahu ti ubere 2HP a dostaneš Levitation efekt.
- Když útočí, otevře se a začne střílet...
- Odráží veškeré šípy.
- Může se teleportovat jako Enderman, v případě, že mu podkopeš zem, teleportuje se.
- 
	
	
		
		
	
	    
 
- Obyčejné- Z menu bylo odebráno nastavení: Super Secret Settings a Broadcast Settings section.
- Z nastavení grafiky bylo odebráno: Alternate Blocks
- Příkazy z Vanilly se automaticky doplňují při stistknutí TAB.
 
- Debug Screen- Příkazem F3 + Q se ti zobrazí nápověda které F3 příkazy lze použít.
- Příkaz F3 + F zvýší render distance +1. F3 + SHIFT + F sníží render distance -1.
- F3 + T znovu načte Resource pack.
 
- Bossové- V případě více bossů ne jednom místě se zobrazují pod sebou Bossbary. 
  
 
- V případě více bossů ne jednom místě se zobrazují pod sebou Bossbary. 
- Death screen- Zobrazuje death zprávy na death obrazovce. 
  
 
- Zobrazuje death zprávy na death obrazovce. 
- Modely- Více modelů pro resource packy.
 
- Resource packy- Staré nyní nefungují na nové, z důvodu změny modelů.
- Aby fungovaly staré Resource packy musí se v RP změnit v pack.mcdata version number na 2!
 
- DamageTooltips- Najetím na item zobrazíš v popisku jaký má damage a rychlost. 
  
 
- Najetím na item zobrazíš v popisku jaký má damage a rychlost. 
- Ender Perly- Mají nyní Cool down tzn. nemůžeš je používat hned za sebou.
- Dají se používat v Creativu.
 
- Mapy- Nově mapy v základu mají menší rozlišení 1:4.
- Nově se také dají zmenšit - nůžky + mapa.
 
- Podmořský chrám- Nyní potřebuje 16 blocků Biomu: ,,hluboký ocean" a takové místečko na něj. Místo toho aby stačil pouze 1 block hlubokého oceánu uprostřed.
 
- Multiplayer- Mojang implementoval také menší anticheat. Nyní o pohybech rozhoduje server a né launcher.
 
- Large Oak Trees- O něco větší duby se opět generují.
 
- Golden Apples- Enchanted Golden Apple se již nedá vycraftit. Dá se pouze někde najít a to minimálně.
- Golden Apple nyní dává Regeneration II.
 
- CommandBlocky- Byly kompletně předělány a jsou také nové typy.
- Impulse Command Block- Funguje pouze pokud na něj připojíš redstone, v případě odpojení skončí. Akce v něm se provede pouze jednou.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Chain Command Block- Funguje jako předavač, když je dáš za sebe a na první dáš redstone signál, signál projede všemi postupně až do konce.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
- Repeat Command Block- Funguje na principu, dokud je na něj připojený redstone signal, bude se neustále spouštět a vypínat, prostě opakovač.
- 
	
	
		
		
	
	  
 
 - Bylo také předěláno menu pro Command Blocky. 
  
 
- Lodě (Boats)- Nyní podle mobilní verze Minecraftu jsou větší a mají jiný recept.
- Každá loď má svůj druh podle dřeva.
- Do lodi mohou nasednout dvě entity.
- Loď se ovládá pomocí WASD.
- Craftí se stejně jako stará loď, jenom je potřeba přidat lopatu.
- 
  
 
- Brewing Stand- K tvorbě potionů, nyní potřebuješ Blaze Powder.
- 1x Blaze Powder = 30x uvaření.
- 
  
 
- Entity- Mají 5% šanci, že budou držet nástroj v levé ruce.
- Při úderu odlítávají hnědé srdíčka - DamageIndicator
- Mají animované pohyby pokud útočí.
- Při úderu již neresetují svoje AI, tzn že se již nestane že by na tebe útočil zombík, třískneš do něj a on se podívá a půjde po tobě. Ne nyní bude rovnou pokračovat v tom co začal.
- Byla změněna velikost všech entit.
- Sněhuláci již nyní nedávají sníh když herní pravidlo mobGriefing je false.
- Vlci již nyní při přeměně na věrného psa, mají červený obojek místo oranžového.
- Již se nespawní v blocích př. listí a krávy, to samé platí pro koleje, tlačítka, nášlapné desky, redstone opakovače atd.
- Sněhulákovi nůžkami můžeme pravým tlačítkem odebrat dýni z hlavy, ta nám ale nedropne.
- Skeleton (Kostlivec) již nehledá stíny či temná místa přes den, když má helmu
- Entity menší jak 0.5 bloku tedy Králík, Slepice, Netopýr, Oceloti - kočky, Vlci, Psy, Jeskynní pavouci, Endermite, Rybenky atd, již nezničí zoranou půdu.
- Nově se také vyhýbají katusům a ohni. Pokud je poblíž voda, skočí do ní aby se uhasili.
- EnderDragon- Souboje jsou stejné jako na verzi pro konzole.
- Může se respawnout pomocí Claye, v Endu vytvoříš obličej Creepera z Claye a EnderDragon se respawne.
- Sněhové koule, vejce a rybářský prut mu již neubírají HP.
- Více útočí a chrání Ender Crystaly.
- Jednou za čas přiletí k portálu v Endu a začne chrlit Dragon Breath (Dračí dech).
- Střílí "koule" stejně jako Ghast nazývané "Ender Acid".
 
- Villager- Starají se o Beetroots (řepu).
 
- Zombie- Mění nástroje v ruce pokud začne útočit.
 
- Zombie Pigman- Mění nástroje v ruce pokud začne útočit.
 
- Skeleton- Má více animací jak střílí..
- Může střílet i potion šípy.
- Může chodit a střílet zároveň.
- Mají nový zvuk, pokud jsou v klidu.
- Může se spawnout skeleton koně u "Skeleton Trap".
 
- Enderman- Je více naštvaný pokud se dotkne vody.
- Pokud zemře dropne držený blok.
 
- Skeleton, Creeper, Zombie- V případě, že máš jejich hlavu na sobě máš menší šanci, že si tě všimnou.
 
- Elder Guardian- Po usmrcení dropuje syrové ryby a crystaly.
 
- Rabbit (Králík)- Dropuje "feet" o něco více (10 % + 2.5 % za každý level looting)
- Jsou menší až o 40%.
- Nyní se nacházejí pouze v biomech jako poušť, květinový les, tajgách, ledových pláních, ledových horách a v pár variantách těchto biomů.
- Byla taky pozměněna šance na jejich spawny... Nyní budou většinou po skupince po 4 vzdálené od sebe 44-52 místo skupin po 10 králícíh 50-58 blocků vzdálených.
- Nyní jsou králíci rychlejší při panice.
- Králíci již nyní nejsou preferováni pro začátečníky co mají hlad a je lepší vyhledat jiný zdroj potravy.
- Mírumilovní králíci si drží odstup od hráče zhruba 8 blocků a odstup 4 blocků od jakéhokoliv moba. Mimo jiné vlci již nyní 16 blockového odstupu se drží okolo 10.
- Životy králíka změněny z 10 (5 Srdcí) na 3 (1.5 Srdcí).
- Spawny:- Normální biom: 5 % šance na malého králíka
- Sněžný biom: 80% bílý, 20% černo-bílý
- Poušť: 100% zlatý(béžový)
- Ostatní: 50% hnědý, 40% bílo-šedý, 10% černý
 
 
- Iron Golem- Má 100% knockback resistance - neodrazíš ho ani kdyby ses pomnožil . 
 
- Má 100% knockback resistance - neodrazíš ho ani kdyby ses pomnožil 
 
- Water / Voda- Již nezobrazuje texturu vody v případě, že se pod ní nachází sklo. 
 [*]
 
- Již nezobrazuje texturu vody v případě, že se pod ní nachází sklo. 
- Nový vzhled invetáře pro všechny gamemode.
- Status efekty vpravo nahoře podle MCPE.
- Kompletně celý Combat byl předělán.
- Každý nástroj má svojí rychlost a sílu.
- Změna nástrojů má také svůj delay, není to tedy jako dříve, že si hned změníš nástroj.
- V případě rychlého klikání s nástrojem, budeš dávat menší úder a ubírat tak méně HP. Výsledkem je tedy, že čím víc je naplněný Attack Indicator, tím větší damage dáš.
- Příkad - Hráč s double clickem a podle tabulky má dia sekeru bude dávat 0-2 dmg protože kliká hodně, ty v klidu bez double clicku dáš 9.0 dmg. To tedy znamená, že pokud bude klikat rychle tak budeš dávat 0-20% plné hodnoty damage! 
  
- Všechny damage byly předělány. Sekery jsou silnější, meč a krumpáč byly oslabeny naopak lopata má větší damage a motyka je rychlá podle materiálu.
- 
	
	
		
		
	
	  
- Armor Stand nyní může držet dvě věci zároveň.
- Zdraví se obnovuje rychleji, tzn. 1 HP každou vteřinu.
- Byla optimalizována pamět při připojování na serveru, nebude to tedy tolik již lagovat pokud se připojí naráz hodně hráčů.
- Oheň – šance, že déšť oheň uhasí je při dešti 20 % + 3 % za dobu, kdy hoří … Jedině, kdy déšť oheň neuhasí je tehdy, pokud máme zapálený Netherrack.
- Leknín – malá změna velikosti, z 0.0625 (1/16) byl zmenšen na (15/256) 0.058 a je nyní jakoby malinký kousíček nad vodou.
- Bylo optimalizováno načítání, generování chunk, načítají se až 2x rychleji.
- Particles (efekty) již nejsou entity, nelagují tedy launchery. Díky tomu samotný MC zabírá méně RAM a má více FPS v případě hodně efektů.
- Dead bush, při zníčení vypadne 2x stick.
- Trap door jdou pokládat všude.
- Schody jsou otočené o 90° v invetáři.
- Běhání ubírá 2x tolik hungeru(hladu) než normální chození
- Tekoucí voda, již ničí malou sněžnou plochu (tu nejmenší).
- Mříže -> Iron bar mají novou texturu, chovají se jako sklo. Tedy samotný iron bar vypadá jako tyčka.
- Luk je nyní animovaný v hotbaru, když nataheš.
- Mapa se nyní může dát do druhé ruky 
- Fishing rod nyní zobrazuje svůj stav stejně jako luk v inventáři.
- Enderman dropne block, který krade když ho zabiješ 
- Prasata a kuřata jdou krmit s beetroods (řepa).
- Déšť má jiný zvuk.
- Silktouch nůžky jsou již automaticky na pavučiny(bloky)
- Beacon (maják) má nyní dobu efektu 9 sec + 2 za každý level pyramidy.
- Koleje snímající pohyb předávají energii ostatním kolejím +8 bloků.
- Minecraft 1.9 funguje na nové verzi OpenGL, je tedy rychlejší až o 25%.
- Pomocí prutu si lze přitáhnout zasaženou entitu o +- 2 bloky.
- Každý Zombie Villager má svůj typ, podle toho jaký jsou v základu nakažený Villager.
- Po smrti v Hardcore modu, si lze vybrat jestli svět Spectatovat (sledovat) nebo smazat.
- Blesk nyní může spawnout Skeleton koně (3.75–7.5% šance na Easy, 7.5–20% šance na Normal, 11.25–33.75% šance na Hard)
- Expy nyní rovnou jdou do hráče a né mimo.
- Entity se nyní do sebe nemohou bugovat (že jsme do sebe proste vlezli a koukali si do hlavy), nyní to již nejde. 
  
- Byl zvýšen počet Strongholdu v jednom světě na počet 128.
Samozřejmě toho bylo změněno více, od příkazů až po generování dungeonů.
Děkuji za přečtení :O
								
									Naposledny upraveno: 
								
							
						
					 
 
		 
 
		